Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu är den 2,5 år och heter till vardags Skrutt. Eftersom jag kan ropa Alliaria (som också är ett blomnamn) så får jag banne mig lära mig att ropa Aconitum också.Vet man att Aconitum är stormhatt, så tycker jag inte namnet är så konstigt. Latinska namn är fint på hästar, allrahelst om man har en häst ur blomstammen (har glömt vilket nummer stolinjen har, men den linjen). Dock gissar jag att den kanske skulle få heta Acke i praktiken, inte riktigt lika fint.
Döpte mitt föl till Epona. Det har jag velat ha ett sto som heter i typ 15 år.
Vet man att Aconitum är stormhatt, så tycker jag inte namnet är så konstigt. Latinska namn är fint på hästar, allrahelst om man har en häst ur blomstammen (har glömt vilket nummer stolinjen har, men den linjen). Dock gissar jag att den kanske skulle få heta Acke i praktiken, inte riktigt lika fint.
Zelda: Ocarina of Time kom ju ut 98 så jag tror nog att Epona som namn sköt iväg lite jämfört med innan spelet kom XD Jag fick det ju därifrån från början, men tycker även om namnets orginalursprung, något jag lärde mig för bara några år sedanDet heter min häst och hon råkar vara ett 15-årigt sto.
Jag har en liten förkärlek till fornnordisk mytologi, så jag hade nog döpt därefter. Brage, Balder och Tor är några klara favoriter
Syrran hade för några år sedan möjlighet att köpa en häst efter Shutterfly, som hon hade fått döpa själv, och hade då tänkt välja Shuttershade, och spinna vidare på hans namn
Eller portugisiska namn kanske?P.R.E/Lusitano ska ha spanskklingande som Bragadino, Prateado, Capitana, Landora, Salsa.
När jag i framtiden skaffar gård, hästar och börjar föda upp egna (funderar på att föda upp russ och nordsvenskar och/eller ardenner) så kommer jag ha tv-serier som tema, då mina favoritkaraktärer. Alltså stuterinamn + karaktär.
Just nu finns Klopstock, Ianto, Crawley, Branson, Donna Noble och River song
Eller portugisiska namn kanske?