Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snuffsan skrev:Jag tycker faktiskt att det borde en normal människa i en viss ålder förstår sådant själv. Tican är inte dum, hon vet säkert när andra människor är uppe och när de sover.
chrysler skrev:För att man vissa gånger måste förklara barnsligt logiskt att "om jag inte jobbar, kan jag inte bjuda dig på ridlektioner å har ingen bensin i bilen att köra dig till stallet med" eller vadsom helst som verkar skrämmande :smirk:
Skulle du följa en regel som verkade vara uppkommen "bara för att"? Just med barn är det viktigt att varje regel har en orsak. Och är det så jobbigt att behöva förklara en regel så bör regeln inte finnas alls.amkm skrev:Varför ska man behöva förklara varför?
De kan nog förstå varför, men man kanske ska hjälpa barnen att förstå från föräldrarnas perspektiv? Ang. att ge hästarna mat så är just den regeln väldigt uppenbar, till skillnad från en del av de regler som många föräldrar lägger sig till med.amkm skrev:Som du säger själv,de är inte så små att förstå varför,och det gäller lika väl att de är inte så små att förstå varför de ska dunsa i sängen en viss tid utan att jag ska behöva förklara.
Jag talar inte heller om varför hon ska ge hästarna mat,det har hon kunnat gissa sig till själv..![]()
Att vilja ha en orsak är inte att tjafsa. Regler utan orsak brukar vara upphov till många gräl.amkm skrev:Näe,bortskämda ungar har inget att hämta hemma hos mig,för här måste det fungera utan tjafs och gräl hela tiden.
Varför skulle hon lyda?fjolltroll skrev:Varför skulle du inte lyda?