olydiga hund..

B

BillyBus

Vi hundägare berättar gärna vad andra gör för fel och vi själva har naturligtvis de bäst fostrade hundarna.. eller?
Jag skulle tycka det vore roligt att höra era hundars värsta hyss. Någonting som har fått er som ägare att skrika f*n rätt ut och funderat på vad det är för monster ni egentligen har. :devil:

Jag kan som exempel säga att min belgare käkade upp en hel ask p-piller.. han har ätit på det mesta. Under hans slyngelår så käkade han "upp" hela 3 mobiltelefoner. Så fort jag lämnade han ensam i rummet så rök det något.. Han t om smakade på soffbordet när det inte fanns något annat att smaka på. Skithund. :eek:

Så snälla, berätta för jag vet att det inte bara är mina hundar som ställt till mkt ofog. :bump:

Sv: olydiga hund..

Min stora snor allt ätbart. Då även snusksaker, exempelvis snorpapper och tamponger :o

Dessutom gjorde han ett stort hål i en betongvägg i vår hall. Jag tyckte han var så duktig när han var hemma själv, inget var rört. Sen när vi flyttade och tog ner hatthyllan och alla jackor så.. ja.. Ett hål som kanske var 30 cm i diameter och några centimeter djupt :angel:

Det for upp en katt framför nosen på Selma och hon jagade den.. in på ägarens gård där ägaren var. Jag skäms fortfarande när jag tänker på det :crazy:

Min...

...stjäl strumpor, skor och smörgåsar, samt tops och toarullar ur sophinken på toa.
...har tuggat sönder några av skorna och toarullarna han snott.
...sexar med våra huvudkuddar. Och täcken.
...har knaprat på vårt soffbord.
...har tuggat sönder div. papper.
...muckar gräl med dammsugaren.
...är nog ganska välartad ändå om man ser till några av de trådar jag sett här på Buke. ;)

Stal allt som var ätbart. Dvs gick in i munnen på henne.
Djupfrysna köttfärsförpackningar, kanellängder, nystyckad, kokt kyckling med ris som jag gjort i ordning till katterna för deras dåliga magar..........

Det kanske inte lät så illa, men det är myycket mer....

Uno

.. vill leka (läs jagar) med min amazonpapegoja och katter
.. drar ut papper från toarullen om han når den då jag inte är i närheten.

Annars så har han nog inte gjort något dåligt.

Min äldsta kan man lugnt lämna med allt ätbart framför sig utan att han kommer på tanken att stjäla något, bortsett ifrån lypsyl. När det gäller ätbara saker är det hans akilleshäl. Han stjäl dom direkt och demolerar dom sedan på 5sek, gärna i soffan.

Min yngre däremot går igenom livet med uppfattningen om att allt är till för att provsmakas. För några veckor sedan bestämde han sig b la för att mattes mobiltelefon behövde piffas till med några strategiskt placerade bitmärken.

Åh, Kenny är verkligen som Selma. :D Två mobiler har hon knaprat sönder.

Och när du skrev lypsyl kom jag på Selmas akilleshäl.. sudd! Vet inte HUR många hon smulat sönder.. Hon kan bara inte låta bli.

Jag hade ett sudd (fram till förra veckan) som jag varit så glad över, att det klarat sig så länge och att jag kommit ihåg att alltid lägga undan det när jag använt det. Men häromdagen när jag satt i soffan och pluggade upptäckte jag att suddet var borta. Jag letade som en galning, fattade inte hur det hade kunnat försvinna när jag precis hade använt det. Efter några minuter fick jag syn på det.. Det låg i tusen småsmå bitar på Selmas filt. :D
Och då förstod jag varför hon just hade varit framme och fjäskat för mig.. :D

Efter ett jaktprov i fjol, medans matte sade hejdå till domaren, så passade 9-åriga Rix på att klättra upp på köksbordet och äta upp en hel skål med grönsaker :d :D

Mums tyckte han och jag stod som :eek: för han har aldrig före eller efter detta varit på bordet. Var väl extra sugen på grönsaker efter en heldags jaktprov kan man tänka? ;)

Tack för alla era berättelser!
Tycker det är kul att höra att det inte är bara mina som är/varit besvärliga. ;)

Ibland kan man undra varför man har hund.. men de hyss de har gjort brukar vara roliga att tänka tillbaka på.. en liten tröst när man står mitt i skogen och hunden är spårlöst borta eller när mobilen är söndertuggad.

På tal om bortsprungen så försvann min gatukorsning när vi var ute och red en gång.. tji fick jag för att jag skulle va snäll och ägnade malte lite extra tid..utan Tyson.. (han fick vara hemma den gången)
Vi hade varit ute i skogen i över en timme och allt var frid och fröjd tills vi nästan var hemma.. då försvinner hundkräket och jag letade bra länge med hästen på släp. Men ingen malte. Jag kände bara hur jag blev allt argare. Allt slutade med att min mamma fick komma ut med Tyson.. Så fort han hoppade ur bilen så kom Malte fram.. Jäkla hund hade gömt sig precis där han försvann.. skulle inte förvåna mig om han hade legat och sovit medan jag letat runt som en idiot. :devil: Min mamma fick ta hand om hunden tills jag lugnat ner mig. Jag var så arg så jag grinade..
Nu för tiden så smiter han inte. Som tur är, för usch så bekymmrad man blir när de försvinner på detta vis.

Någon mer som vill dela med sig om vad era illbattingar har hittat på?

:bump:

Min förra schäferhane var ett FRÖ och en rymmare av stora mått...Till saken hör att han var mkt storväxt och kraftfull men en NALLEBJÖRN som var totalt ärlig i sitt sätt att umgås med folk, stora som små. Problemet var ju att de som inte kände honom såg ju ett stort grått monster, typ:eek:

Nåväl, jag satt hemma i huset i godan ro och hör ett avgrundsvrål från trädgården. Rusar förstås ut och får se min relativt nyblivne lite feminine granne (ursprung stora staden ) högröd i ansiktet och med min store hanne sittandes fast i grannens blommiga trädgårdshandske:o Han hade rymt in till grannens trädgård, fått syn på den intet ont anande, trädgårdsarbetande mannen med blommiga trädgårdshandskar och räfsa. Vovve hugger tag i räfsan, rusar runt, runt, grannen jagar efter sin räfsa och då får vovve syn på blommiga handskar som grannen slängt ifrån sig i ren ilska antagligen. Vovve GILLA:love: Hur länge de tu hade hållt på innan grannen "promenerar" hem till oss med vovve i världens lattjolajban-kamplustyra o gaddarna djupt nergrävda i blommiga handsken det vet jag inte. Ska man döma av den lilaröda färgen på grannens ansikte - länge.

Skämmigt var ordet. Inga ursäkter finns.

Men min vovve var GLAD och hans guldbruna ögon LÖS av lycka - Kolla matte vad jag hittade!:bump::bump::bump:

Behöver jag säga hur mycket jag saknar min gamle skojare?

Min...

...stjäl strumpor, skor och smörgåsar, samt tops och toarullar ur sophinken på toa.
...har tuggat sönder några av skorna och toarullarna han snott.
...sexar med våra huvudkuddar. Och täcken.
...har knaprat på vårt soffbord.
...har tuggat sönder div. papper.
...muckar gräl med dammsugaren.
...är nog ganska välartad ändå om man ser till några av de trådar jag sett här på Buke. ;)

Skrattar så att jag håller på att trilla av stolen. :rofl: :rofl: :rofl:

Han har dessutom åkt ut med en trea. På inofficiell utställning.

Och då måste det vara illa. ;)

Jag får nog säga att våra hundar är väldigt beskedliga. Smilla har nog aldrig gjort något fult bus nånsin. Skulle möjligtvis vara när hon stack till skogs och var borta i TRE timmar innan hon plötsligt dök upp. Hon är en skogshund och är lös 99,9% av all promenadtid så skogen brukar inte locka...men den gången gjorde det visst det. Hon skallar på vilt så det var inte vilt hon stack på, undrar så vad hon pysslade med? Tror hon spårade orienterare :D

Bella har väl hittat på småbus. Plockat ut trosskydd, tops m.m. i soffan och mumsat på. Hon brukar plocka ut sina egna trosskydd oxå när hon löper (men igår äntligen tog jag henne på bar gärning!!)

Rexi har
.. gnagt ett stort hål i en dörrlist in till vardagsrummet 9cm långt, 2cm brett och 1cm djupt.
.. tuggat sönder en fjärrkontroll
.. tuggat sönder benen på fyra (!) köksstolar (som tur var var de köpta på Röda Korset för någon hundralapp)
.. snott mackor o annat från vardagsbordet.

Dock gjorde han allt ovanstående när han var en liten skit, och har tack o lov inte hittat på några sådana saker sen dess iaf!

Däremot är han "döv" för tillfället vilket matte o husse inte tycker är roligt för fem öre!:devil:

Hmmm... ja, vart börjar man?:rofl:

Det värsta var väl när taxvalpen min hittade en död orm, plockade upp den jagade mig med den (hela vägen hem och därefter flera varv runt huset) i tron att det måste ha varit den roligaste leken nååågonsin - något grannarna helt höll med om och aldrig glömmer! Först kom matte dundrandes i värsta elefantgaloppen (hm, jo, jag kunde väl ge mig ut och springa frivilligt lite oftare kanske...) - därefter ett fullt utsräckt flexikoppel med en glatt skuttande taxvalp med flaxande öron och en hädangången ormstackare i munnen! Skiiitkul!:D

Annars då?

Uppäten studsboll som fick opereras ut.
Söndertuggade glasögon (morsans - det var INTE populärt!;))
X antal söndertuggade soffkuddar (japp - han ääälskar det vita luddet innuti:love:)

Sedan har han ett trick för att få matte att ta rast när hon sitter och arbetar en trappa upp - och istället bry sig om hunden:

1) Sno något från tvättkorgen och rusa iväg genom hallen med bytet. Göm under soffan. Hon kommer direkt - man kan ju ha snott något dyrt och fint!
2) Titta fram bakom soffan och se oemotståndligt rar ut.
3) Promenaden/lekstunden är fixad! Enkelt!:bump:

Han har dessutom åkt ut med en trea. På inofficiell utställning.

Och då måste det vara illa. ;)

Min första Australiska terrier åkte också ut med en trea, visserligen på en internationell utställning, men ändå. :(
Kände mig rätt så vilse med mitt lilla (fula) gula plastband i handen.
Hunden tog dock tre raka cert efter detta och blev champion så domaren måste ju ha varit blind!! :angel: ;)

För övrigt var det en underbar hund som sällan eller aldrig gjorde fel....MEN jag har hans barnbarnbarnsbarn nu och vad det beträffar den hunden så passar han helt perfekt i denna tråd. :crazy:

Min förra var en liten :devil: en kort period..Men detta var absolut värst..

Under en fm,ca 4tim lyckades han med:
Slakta 5 st blommor med rötter och nyvattnad blomjord..nerdraget från vardagsrumsfönstret..
Sen ge sig på soppåsen,med div innehåll,bla kaffesump,äggskal,ja det mesta i..
När jag kom hem från jobbet och upptäckte hur en undervåning kan förvandlas till en soptipp,då var jag inte glad..Gissa hur lerigt och fint bara golvet var med nyvattnad blomjord..
Slängde ut 60kg hund på tomten..städade ca 1tim för att ta in hunden..Och den lilla 60kg:devil: har grävit upp ca 5m rabatt,han var i jordens innanmäte..
Om jag var arg..?:devil:
14713909.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund \"slagsmål under bordet\"- rätt eller fel... Idag var jag med om en rätt så otrevlig händelse i stallet. Min hanne, en tre år gammal...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: wildrose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025