olydiga hund..

Sv: olydiga hund..

åh, min lille är inne någon slags monster period nu, han har:

tuggat sönder min brors laddare till mobilen, min brors hörlurar till mp3n, min brors sladd till el-gitarren, min bok (självklart sista sidorna när jag inte läst ut den), tuggat lite på stolarna, tuggar lite på bordet, tuggat lite på pappas glasögon, tuggat lite på min brors skor, tuggat på laddaren lite mitt psp, omformaterat stearinljusen som stod på bordet, käkat lite på sin borste, tuggat på div andra sladdar.

andra roliga saker han hittar på:
rulla sig i as, absolut inte förstå varför matte står och hoppar på stället/vevar med armarna och morrar sammanbitet "jag skulle ju bara hälsa lite på den roliga tanten/den roliga gubben/snälla hunden/katten/kaninen..osv". han har även källsorterat våra redan sorterade sopor.

listan kan ju göras lång och jag räknar ofta till 10, men hur kan man bara motstå en studsande liten lurv med viftande svans som möter en innanför dörren. eller en blöt liten nos som kommer snusandes sådär kl 6 på morgonen. eller de gånger han verkligen kommer på första visslingen och undrar vad vi ska hitta på för skoj nu.

:love::love::love: man blir ju inget annat än glad :D

För många år sedan (i början av 80-talet) så hade vi flitiga besök av JV, tills den dag då vi var bortresta på middag hos min moster (3 km hemifrån) och hade lämnat vår komondor-tik ute i trädgården (hon var mkt hellre ute än inne oavsett väder och årstid). Hunden hade kommit snällt och viftat på svansen när JV kom, men när de hade ringt på dörren och vi inte hade öppnat så vägrade hunden låta dem gå igen. De hade suttit på vår trapp i nästan 4 timmar innan vi kom hem igen, och vid minsta antydan om att gå därifrån så hade Karska visat HELA garnityret... Satt de stilla så kelade hon mer än gärna med dem:D
Jag förstår att de satt kvar, vem vill utmana en hund på ca 75 cm som man knappt ser vad som är fram och bak på?:p

Annars vet hon när hon gjort fel och väntar bara på att matte ska säga "Mitsy, Whaaaat have YOU done!? när det är avklarat går hon till skamvrån och börjar räkna ner sina 5 minuter (längre än så har hon inte tid att skämmas) sen är hon ett svansviftande monster igen.

Uppenbarligen en smart och intelligent hund! Och visst är det härligt med dessa vovvar som är som sådana där ryska dockor med tyngd i gumpen, de studsar liksom tillbaka, fulla av livsglädje och hyss.

Min egen är precis likadan, han hänger med öron, svans (vilket inte är lätt när man har stubbsvans, men han lyckas!) och hela kroppshållningen utstrålar "oj vad jag skäms, jag är en usel, eländig mask, jag VET att jag har gjort fel". Det sitter i ungefär i 5 sekunder, sen är det full rulle igen, och har han då inte fått mattes förlåtelse redan (vilket han förmodligen har, eftersom hon är en mjäkig typ som alltid faller för hans teaterkonster), så tycker han bara att "skit på dig kärring, jag HAR ju bett om förlåtelse", svansen och öronen pekar rakt upp och ögonen lyser av hyss.

Min whipp har fullt upp med att äta hundskit när vi är på promenad:mad: Går upp och ner i perioder, men är inte ens 2 år ännu, så hoppas på att det är trots eller nått sånt. Irriterande är det iaf...och äckligt:devil:

:rofl: Effektiv metod alltså! Antar det tog lång tid innan de kom tillbaka.. eller de kanske inte har varit tillbaka sedan 80-talet..? :D

Ledsen men det är vanligt.. väldigt vanligt att de fortsätter med det du.. :D mina 2 är 7 år och de försöker äta hästskit så fort de är med i stallet..

Malte är exakt likadan.. men jag tror det beror på att han är lite korkad så han "glömmer bort" att matte nyss var hysterisk..:angel:

:rofl: Effektiv metod alltså! Antar det tog lång tid innan de kom tillbaka.. eller de kanske inte har varit tillbaka sedan 80-talet..? :D

Vi flyttade därifrån 1993, och fram tills dess hade vi inte sett skymten av dem.:D:bow: (detta trots att hunden avlivades -82 eller -83, minns inte exakt året). Hon var första tiken i sin ras i sverige, importerad 1980, och tyvärr fick hon cancer med tumörer stora som tennisbollar på lungorna i väldigt låg ålder.... Sista dagarna tvångsmatade vi henne med välling i en pipett, vi fick i henne ca ½dl/dag :(

Senast ändrad:

labben har nog gjort det mesta som räknas upp här och lite till. han är som emil i lönneberga, med det undantaget att han lätt gör om samma misstag flera gånger.

något av det pinsammaste han har gjort är att se att altandörren hos grannarna var öppen, rusa rakt in i deras kök och hoppa upp på diskbänken. jag var där sekunden senare, och då satt hela familjen uppkrupen i soffan, och den lilla dottern var så rädd att hon grät. herregud vad jag skämdes.

Loka som jag har nu är en väldigt snäll hund, hon stjäl bara mat vart hon än kommer åt, äter skit (av alla slag), har rymt efter en hare en gång och var borta läääänge (tyckte jag) och i övrigt är hon bara go.

Billie, min tidigare golden, däremot var ett hår av hin... :devil: Hon började vid 4 mån ålder med att klättra upp i krubban och smälla i sig 4kg uppblött betfor som hon sen sket ut på mitt golv hemma och på många andra ställen. Hon har demolerat en mobiltelefon och en handkontroll till min PVs "dataspel av något slag". Hon har vält fyllon i pur glädje och småbarn i jakt på mat de hållit i. Hon har skrämt folk och fän, jagat hästar i hage, ätit skit av alla de slag och spytt upp på golvet hemma, hoppat in i främmande bilar, hoppat på hästar, folk och andra hundar, ätit posten för mig mååånga gånger... säkert mer som jag förträngt. :D
Men tilläggas ska att det var världens snällaste hund och hon var alltid glad.

Den stora veet mycket väl att man inte får äta upp kattmaten som står på ett litet bord i köket. Ändå ar skålen alltid rensad när man kommer hem och hundarna varit ensamma.
Om hon mot förmodan glömt äta upp den när hon hör att man sätter nyckeln i låset och är påväg in kutar hon dit och har precis ätit upp när man kommer in :D
Detta gäller också när bara pappa är hemma, han räknas nämligen inte som människa enligt henne...

Lilla hunden är mycket svag för papperskorgar från toaletten med diverse äckligt innehåll. Kattlådan är också roligt att käka ur. Euuuuw :p

Dock har ingenting någonsin blivit söndertuggat, får väl vara glad för att de kan skilja på mina saker och sina leksaker iaf ;)

Terriern har alltid varit en snäll liten sak som mest är gullig om han skulle få för sig att hitta på något bus. Han är dock ett förbannat elände vad gäller tistelsamling-han trivs bäst med att vara helt grå och sätta upp pälsen i diverse hårspännen (läs tistlar). Ett smakprov:

http://i90.photobucket.com/albums/k245/mrs_scabtree/bild_065_1205748507.jpg

Taxen då..ojojoj...här bli listan längre. Jag vet knappt om jag vågar skriva allt..men låt gå..:o

* Attackerat en väktares rottweilerhane, han kom springandes i full kareta med käften i högsta hugg och satte sig som en pil i rottisens kindfläsk. Tur som vi hade labbade bara rottisen till honom med tassen så han fick sig en flygtur som hette duga. Tilläggas ska också att Douglas och Harley var dom enda hundarna som fick vara lösa på gården hästen stod på. Och väktaren som var kompis med stallägaren hade glömt att fråga om det fanns flera hundar omkring innan han släppt ut sin.

* Rullat sig i otaliga döda djur och ätit av ett dött rådjur. Värsta gången var dock när jag på håll ser hur han gnider sig i nåt vidrigt och springer dit för att stoppa eländet. Då är det en död mus (?) som legat i 30 graders sol i hur länge? Taxens päls var dessutom defekt. Skulle varit sträv men var lockig..så gissa vem som fick sitta och pilla ut likmaskar ur dom söta små lockarna?

* Grävt upp en massa blod från en nyligen skjuten häst bakom ridhuset. Hunden var borta ett tag och kom tillbaka helt genomvåt av blod. Jag trodde att han höll på att förblöda och var helt hysterisk.Spolade hunden och hittade inga sår..hm..berättade för stallägaren som i sin tur berättar för mig att en av någon inackorderings hästar skjutits den dagen. Tur att inte matten till hästen var där och fick se min barbariska hunds hyss..:crazy:

* Hamnade i bråk med en stor blandras och slet av klon.

* Blev överkörd av en transport men klarade sig mycket lindrigt undan. Tycker dock att det var dom som kördes fel då dom visste att hundarna sprang fritt på gården. Transporten kom inte precis i lämplig fart heller.

*Stuckit efter ett spår och var borta länge (när mamma och syster var ute och plockade bär). Långt efter hittar dom jycken skällandes utanför ett gryt. Första och sista gången det hände ska tilläggas!

*Hamnade i bråk med en gris..men grisen började.

*Tamponger är gott

*Bet matte (mig) så jag fick sy nio stygn i ansiktet

*Bitit matte, en granne och resten av familjen minst två gånger var i fingrarna el fötterna.

Nu kommer jag inte på mer..men det finns nog mer att berätta.
Jag tror att jag har förträngt allt..:angel:

Senast ändrad:

bild_065_1205748507.jpg
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Detta var en roolig tråd:bump:
Hmm!! Få se var jag ska börja .Min första hund jag hade var en blandning o min pappa förstod inte att jag hade tålamod med henne.
Jag hade köpt pepparkaks kryddor som hon tuggade i sig ,fick upp dörren där soppåsen var upprepade ggr.Jäklar vad mycket det blir av det när det sprids ut.Tyckte att mina böcker var tråkiga så hon finfördelade dem.Överlag tyckte hon om att göra större saker små.Stod med tassarna på spisen för att äta fyllningen på pizzan.Ja listan kan göras lång.Mina njuffar som jag haft ,där var en tik som tyckte om att möblera om i grönsakslandet.Hon åt upp jordgubbarna direkt från plantorna.Tänk dig en njuffe (de är inte världens smidigaste)som lyckas äta jordgubbar från landet utan att trampa sönder nåra plantor.Men den tiken hade huvet på skaft. Våra nuvarande(leonberger 2st hanar).Husses glasögon,min mobil,jag vet inte hur många trosor de stulit från tvättkorgen,stjäl gladeligen från diskbänk o spis om de får chansen.En av dem äter gärna kattskiten ur lådorna om han får en chans.Varit uppe i vårt sovrum o gjort både det stora o det lilla i vår säng.Ny madrass är inte billigt.dragit iväg båda två över stock o sten o en jääkligt lerig åker.Där rök en hel söndag på att rengöra båda. Då var jag liite sur.

Mammas nuvarande hund, en Border Collie är alldeles för ointresserad av mat, så de värsta hyssen han har gjort är nog att käka upp -använda- trosor, men eftersom de legat på golvet får man nog skylla sig själv. :smirk:

Men när jag var yngre hade vi en omplaceringshund, en schäfer, som hade jättesvårt att vara ensam; en gång lyckades han på tre röda käka upp två nya ridhjälmar som låg i hallen o väntade på att få komma till stallet.
En annan gång tog han sig på något vis upp på en avställningsyta i köket och hade ner en svindyr servis -inte en tallrik var hel. Då var han inte populär kan jag säga. Men hunden mådde ju helt klart mycket dåligt både psykiskt och fysiskt, så han fick somna in sedan.

O sen kom jag på, om något jag fått berättat för mig, jag var för liten för att komma ihåg; en schäferhanne som aldrig snodde mat eller liknande hade någon gång fått vänta lite för länge på sin mat, om det var gäster hemma eller hur det var, då så gick han iaf helt sonika ut i köket o hämtade en korvring, som han sedan hängde på ena hörntanden, o så gick han en demonstrativ runda genom rummet där de satt, innan han gick lade den på golvet framför husses fötter.

*KL*

Dom brukar säga att med Wachtel är det aldrig tråkigt, och det stämmer nog :p Däremot kan det bli oerhört pinsamt ibland.

T ex när vi var på Elmia en gång, och "hundmässan" var. Pappa skulle gå rasparaden med den äldsta, men hann inte och bad en annan att göra det.

Glad i hågen traskar hon och hunden iväg. När hon träffar en väninna och står och pratar med henne så roar Falco sig med att sno provpåsar från Frolic, innan han kissar på väninnans vita byxben.

Inte riktigt lika glad fortsätter tjejen och Falco, men hunden som blivit lite väl mätt sätter sig mitt på mattan och skiter.

Tjejens väninna kommer senare fram till pappa och undrar om han äger en brun wachtelhane som heter Falco, men far min försäkrar henne om att han har en vit pudel ;)

Du jag vet precis hur det känns.. Jag hade väl V.I.P hos veterinären när tyson var valp/unghund.. Det har passerat många konstiga saker genom hans kropp genom åren. Som tur är så har han aldrig behövt operation

Samma här!
Nuförtiden hälsar dom oss med "Men XXX, är du här igen! Vad har du hittat på denna gången?"

något av det pinsammaste han har gjort är att se att altandörren hos grannarna var öppen, rusa rakt in i deras kök och hoppa upp på diskbänken. jag var där sekunden senare, och då satt hela familjen uppkrupen i soffan, och den lilla dottern var så rädd att hon grät. herregud vad jag skämdes.

Får mig att tänka på vad min lilltax gjorde en sommar.
Vi var på parkeringen och mekade med bilen, hunden sov i skuggan alldeles bredvid oss. Lite senare upptäcker jag att hunden är borta:eek: Ropade och ropade och letade men ingen hund kom:crazy: Efter en stund kommer tanten som bor närmast parkeringen ut med min hund. Ja han hade gått in till henne och tanten hade matat han från matbordet:eek: då hon satt och åt lunch. Pinsamt var det men så här i efterhand kan vi alla skratta åt det:rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund \"slagsmål under bordet\"- rätt eller fel... Idag var jag med om en rätt så otrevlig händelse i stallet. Min hanne, en tre år gammal...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: wildrose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025