olydiga hund..

Sv: olydiga hund..

I morse låg 8 föredetta toa rullar över hela huset! O en skit mallig hund! (Inte första gången.)

ojojoj då. Jag har tyckt att vi har en så himla snäll hund, och när jag läser detta inser jag verkligen vilken tur vi har haft som fick Cilas till vår första hund. Han är verkligen en ängel!

Det värsta han gjort är...

1. Att gräva upp vår gräslök. Men det var innan han visste att man inte gräver i trädgården.

2. Hoppa ur bilen innan "varsegod"

3. Gå in genom dörren innan "varsegod".

4. Tigga när vi fikar framför tv:n.

5. Leka med pipisar när vi sover.

Ungefär så hemsk/busig är våran 10-månader gamla Cilur! :D (dvs inga hyss alls)
Kanske lite trist ibland, men visst är det skönt att slappna av kring honom ... !

Men! Nu glömde jag! Han markerade faktiskt inne på kontoret på chefens foton och cd-skivor häromdagen när en kollega hade tagit hit sin tik för första gången. Det måste vara det värsta! :crazy:

Var forra hund brukade knycka trosor som hangde pa tork pa stracket och springa over till grannen med dem. Lite pinsamt att ga och be om att fa tillbaka sina trosor...

detta känner jag ju igen, våran labbe kille snodde konstant grannfruns underbyxor från torkvindan :crazy:

Under en period när han ansåg sig vara kung bajasade han i min mammas säng när hon var hundvakt......

Tur det finns tvättmaskiner.. En del dagar är det jobbigt att vara hundägare.
Då var han billig.

Hunden jag har hand om har 2 gånger hoppat upp och ätit påskgodis, han har dock inte blivit sjuk. Men just idag ertappade jag honom och vad han skämdes. Han fullkomligt gjorde sig liten och försökte göra sig osynlig.

Min syrras hund har väl inte gjort något mer än att hoppat upp på syrrans köksbord och ätit hennes favoritsaker ur ett muslipaket.

Sedan dess har vi lärt oss att stolarna ska vara inskjutna och det ska finnas absolut NOLL mat på borden.

Under en period när han ansåg sig vara kung bajasade han i min mammas säng när hon var hundvakt......

Tur det finns tvättmaskiner.. En del dagar är det jobbigt att vara hundägare.
Då var han billig.

Tack gode för en av människans bästa uppfinningar-tvättmaskinen!

Stora tiken hade en period å hon verkligen tykte riktigt illa om mig.
(Husses bortskämmda vovve.. :angel:)
För jag var den som sade åt henne att göra ditt och datt, vilken häxa jag var!:cool:
Hon kontrade med att bajsa och kissa(:eek::eek:) PÅ min huvudkudde.
Flera gånger dessutom.

Slutade när hon insåg att hon inte kunnde vinna ledarskapet över mig, jag är mer tjurskallig än vad hon är. :D Och kommer alltid att vara. :D

(märkligt egentligen, hon träffade exakt rätt varje gång, inte en droppe på husses sida av sängen. :smirk:)

NU älskar hon mig, ja på riktigt. Men trotsålder kan vara jobbigt ibland. ;)

I morse låg 8 föredetta toa rullar över hela huset! O en skit mallig hund! (Inte första gången.)

Snälla, säg att du tog fram kameran!:D

Jag vill se bilder :bump:, jag vet bara hur det ser ut när stoppningen i en tre sits soffa ligger på golvet och när två toarullar är i microsmå bitar över hela golvet i en lägenhet på 38 kvaratmeter.
Så jag vill se att andra har haft det värre än mig. :angel:

Min har nog vart ganska snäll tror jag men detta har hon gjort:

Bitit sönder fodret på mina bästa vinterkängor

Tuggat sönder en ryamatta(ryckte upp garnet så mattan var helt kal:rofl:)

Samt tuggat sönder en juldekoration i en julblomma som stod på bordet.

Sen har hon ju vart olydig i annan bemärkelse(trotsat och så)men inget värre faktiskt ÄN!!!:angel:

Kompisens Grand Danios har istället tuggat sönder två köksbord och en dyr ny mobiltelefon....:devil:

Hon tar allt ätbart hon kommer åt..(däribland 1 mobil, 1 dammsugare, glödlampor, ett saltpaket, en 3-sitssoffa och en hel massa mer :D)....+ att hon blir helt instabil när vi möter andra hundar ute.

Sambons Schäferhane däremot rensar kattlådan när han kommer åt....vidrigt....:crazy:

Nu orkar jag inte läsa alla men jag har en 3 årig JR och han har gjort det mesta:

* Pinkat i sängen, på golvet, i soffan mm mm
* Bajsat inne trots vi precis varit ute och gjort sina behov
* Tuggat sönder en hel toarulle i molekyler i hallen
* Äter sönder tops pinnarna, samt drar ut (använda!) tamponger från papperskorgen
* Dragit ut en hel soppåse på golvet
* Bitit sönder hörlurar

Han till och med knyckte nötterna som mamma hade lagt i adventljusstaken (dom m 4 ljusen).

Ingen som vill ha denna lilla varelse? Kan tillägga att han gör detta fortfarande om jag inte är hemma och om han inte är i bur. Tyvärr så får dom ju inte vara i bur inne längre, vad skall man göra då?

Min har nog vart ganska snäll tror jag men detta har hon gjort:

Bitit sönder fodret på mina bästa vinterkängor

Tuggat sönder en ryamatta(ryckte upp garnet så mattan var helt kal:rofl:)

Samt tuggat sönder en juldekoration i en julblomma som stod på bordet.

Sen har hon ju vart olydig i annan bemärkelse(trotsat och så)men inget värre faktiskt ÄN!!!:angel:

Kompisens Grand Danios har istället tuggat sönder två köksbord och en dyr ny mobiltelefon....:devil:

Glömde lägga till mina mensiga trosor som hon tuggade sönder.:rofl:Hade tvättid och skulle duscha,så jag la trosorna på golvet under tiden.Hela grenen var borta:rofl:Äckliga hundar!!!!:D

:rofl: :rofl:
Vilken rolig tråd!
Min lilla ängel har bla
- Perforerat massa schampoflaskor
- Tuggat sönder min bikini, en kjol, jag har massa hål längst ner
på alla mina jeans, en ny fin tröja blev söndertuggad innan jag hade använt den
- min matta har hon gnagt lite hål på här och var.

Hon har säkert gjort massa mer saker men jag kommer inte på någonting nu.

Min är helt galen i mat, bara man säger ordet "mat" blir hon helt vild och får hon då inte mat så sätter hon sig på golvet nån/några meter från mig och piiiiiper. Kan få henne att gå och lägga sig genom att då titta argt på henne men 1 minut senare så sitter hon där igen :smirk:

I går var jag inne i badrummet och duschade valpen, undertiden hade andra vovven hunnit med att hoppa över kompostgallret in till köket och därifrån hoppat upp på köksbordet (utan att använda stolarna eftersom de var inskjutna till max) och där välta ner valpens matskål med ett foder hon egentligen inte ska/får äta pga. överkänslighet och diskat skålen helt ren :smirk:
Andra gången hon tar sig över kompostgallret och första gången hon var upp på köksbordet...
Ibland är hon mycket billig.

kl.

Min tjej har nog varit väldigt snäll :love:

Det enda otyg hon gjort är att bita av en förlängningskabel till en tv vid 10 v ålder.
Såg henne o sa nej o sen har det aldrig hänt igen :D

En gång när hon var ensam var hon in på toa o tog en toarulle som hon smulade sönder..
räknas knappast som bus heller eftersom vi brukar använda dessa som godisgömmor.

Däremot är hon expert på att förstöra sina leksaker. Finns nästan ingenting som håller.
Nallar, bollar mm ska bara ´dödas´, men bara hennes egna saker.
Andra saker hittar hon o visar (frågar om hon får ha), säger man inget förstörs de också.. då får vi skylla oss själva!

Liknande trådar

Övr. Hund \"slagsmål under bordet\"- rätt eller fel... Idag var jag med om en rätt så otrevlig händelse i stallet. Min hanne, en tre år gammal...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: wildrose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025