Olycksfågel till häst

S

Sofiebreman

Nu skriver jag igen här är det inte sträckningar så är det annat
Kom hem från stallet för ca en halvtimma sen, blev en lång kväll i stallet när tanken egentligen var att jag bara skulle borsta lite på min plutt och sen fodra oh sen åka hem igen. Men nu blev de inte så då jag upptäckte att han inte riktigt var sitt vanliga ja, han såg trött, och allmänt bekymrad ut så jag kollade tempen på honom oh den visade 39,6 inte bra ! Ringde en annan tjej i stallet som är kunnig och rådfrågade, ringde veterinären,
Veterinären kom vid 20.30 ungefär, han kollade igenom min häst men hittade inget trodde att han kanske hade något virus eller något sådant. Var påväg att ta ett blodprov för att sen hitta en STOR böld på ganaschen och i den bölden så var det som en ficka. Så det blev lugnande och smärtstillande för att sen gräva och kolla om det satt något där i men hittade inget, sprutade rent med jodopax och sprutade sen i penecillin i fickan. Veterinären trodde att det berodde på en spark eller att han kliat sig på något som tryckts in men mer på en spark.
Nu återstår det till min stora skräck 8 stycken fasansfulla penicillinsprutor (rädd för penicillin chock) och smärtstillande för min olycksdrabbade kille, plus att han antagligen kommer få ett typ överben där, alltså den sidan kommer alltid se större ut sen i framtiden typ som ett skönhetsfel =P tur jag har den andra tjejen i stallet som vill hjälpa mej med att spruta honom för det vågar inte jag =P Så nu kommer jag gå och vara nervös i 8 dagar till.
Var tvungen till att skriva av mig här då jag känner mig så bekymrad och tycker synd om min stackars hästkrake.

Sv: Olycksfågel till häst

Stackars liten!
Hoppas att han hämtar sig snabbt, man känner sig så hjälplös när de har feber :(

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 420
Senast: Zetly
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka