Olycksår i år?

anhe

Trådstartare
Är det inbillning, eller är det inte ovanligt mycket olyckstillbud i år? Tycker det är många hästar som förolyckats. Brukar det vara så här. Jag kan inte minnas det, men kanske man är glömsk?

Tragiskt med Haddock som den senaste.....

Sv: Olycksår i år?

Jag vet att det var många som dog nått år ...men jag kommer inte ihåg ex vilket år .Jag hade en som dog på solvalla -90. :cry: Och jag är för mig att det var samma år eller året efter.jag och hästen hamnade på 2 sidor i kvällstidningarna.
Det är alltid tragist när nån häst dör.

Senast ändrad:

Jag tycker också att det verkar vara ett riktigt eländigt år, man kan undra vad det är som styr detta? :(

Det är bara att hoppas att det dröjer till nästa gång...

Jättetragiskt med alla hästar som dött i lopp, och definitivt inget bra för sportens rykte.

/// ghost

Hur var det igår, vad var det som hände med Haddock? Såg att han dumma sig i kickade i värminingen och galopperade.. sen i starten hängde han inte alls med.. Nån som vet varför han stupade? :confused:

tänker på stackars skötare, tränare och ägare.....och duktiga hästen såklart som gjorde sitt bästa in i det sista.... :cry:

:crazy: ja det var då självaste .....själv blev jag allvarligt skadad idag, för ca 2 timmar sedan. Halva näsan är väck..nä, men den är lite tilltrasad minst sagt. Fick en uppercut av en unghingst som fick för sig att leka Tyson eller nåt...han är bara 6 månader och lite vilsen i kolan eftersom mamma har försvunnit och han har ännu inte riktigt fattat att människor inte vill leka som hästar. Han har begripit det nu tror jag. :cool: vi låg på backen och sprattlade en halvtimme innan han gav upp. Hård skalle på den unghingsten, efter denna batalj gick han in i boxen och ställde sig o åt hö som om inget hade hänt, inte en svettpärla, inte en nervdallring medans jag var genomsvettig, utmattad och inte så lite förbannad. Jag tro vi tar bollarna på den ganska snart, va? :p

låter som en hård batalj...du får väl vara glad över att det inte blev värre :smirk:

håller med om att det känns som om det är ovanlligt mycket olyckor i år...och tyvärr drabbar det sporten. Hoppas eländet inte fortsätter!

trolljahn skrev:
:crazy: ja det var då självaste .....själv blev jag allvarligt skadad idag, för ca 2 timmar sedan. Halva näsan är väck..nä, men den är lite tilltrasad minst sagt. Fick en uppercut av en unghingst som fick för sig att leka Tyson eller nåt...han är bara 6 månader och lite vilsen i kolan eftersom mamma har försvunnit och han har ännu inte riktigt fattat att människor inte vill leka som hästar. Han har begripit det nu tror jag. :cool: vi låg på backen och sprattlade en halvtimme innan han gav upp. Hård skalle på den unghingsten, efter denna batalj gick han in i boxen och ställde sig o åt hö som om inget hade hänt, inte en svettpärla, inte en nervdallring medans jag var genomsvettig, utmattad och inte så lite förbannad. Jag tro vi tar bollarna på den ganska snart, va? :p
Ja, hästskallar är hårda och näsor sköra.....ett av våra föl gav mig en "dansk skalle" så blodet sprutade ur näsan för någon månad sedan men det var bara en olycklig liten krock och jag kan inte lasta hästen.....den gången.

Du kommer alltså att se ut som en slagskämpe någon vecka framöver....stackare :crazy:

:p jahahahahaha! Har ganska ont just nu, preliminär granskning gav vid handen att näsvingen är loss men det är just ingen ide' att åka till doktorn med den - dom kommer bara att tejpa den och det har jag redan gjort. Elaka fölet är jag i alla fall kompis med igen, nu när jag tog in honom gick han som en hund och vi gosade lite i gången - jag tror att han bad om ursäkt den lilla rackaren.... :love: :love:

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
872
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 643
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder

Hund, Katt, Andra Djur