the_connemara

Trådstartare
Läser ikapp Ridsport o bla Anna Hassös och Annelie Franks krönika.

Hur tänker ni om de allvarliga olyckorna? Varför de händer, har de blivit fler o varför, vad hade kunnat minska olycksrisken osv.

Läser ikapp Ridsport o bla Anna Hassös och Annelie Franks krönika.

Hur tänker ni om de allvarliga olyckorna? Varför de händer, har de blivit fler o varför, vad hade kunnat minska olycksrisken osv.

Frågan är om det verkligen blivit fler, eller om det är de sociala medierna som gör att vi får höra talas om alla olyckor snabbare och lättare.

Är ju fortfarande MÅNGA som rider utan hjälm. Den ena förklaringen dummare än den andra. För mig är det självklart att alla ska rida med hjälm.

Ett steg mot en säkrare ridning är om alla bar säkerhetsväst när de red. Tycker det borde vara obligatoriskt i alla tävlingsgrenar. (rider själv utan)

Frågan är om det verkligen blivit fler, eller om det är de sociala medierna som gör att vi får höra talas om alla olyckor snabbare och lättare.

Är ju fortfarande MÅNGA som rider utan hjälm. Den ena förklaringen dummare än den andra. För mig är det självklart att alla ska rida med hjälm.

Ett steg mot en säkrare ridning är om alla bar säkerhetsväst när de red. Tycker det borde vara obligatoriskt i alla tävlingsgrenar. (rider själv utan)

Jag tänkte dock på olyckorna i terrängmomentet här :D

Jag är en struts. Dvs jag tycker inte om att diskutera dödsolyckor på nätet utan sticker då huvudet i sanden.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 289
Senast: 13579vas
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 077
Senast: dobbis
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 930
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Utflyttningspresent
  • Utemöbler

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka