Olyckan var framme idag..

Sv: Olyckan var framme idag..

Dom bägge förarna körde visst för fort vid mötet!
Det kallas oaktsamhet i trafik och är olagligt!
Du SKA eln lag sakta ner hastigheten vid platser som är försämmrad sikt på enl lag det med!

Jag har ingen sympati för folk som kör på djur , oavsett stl på djuret!

Jisses vilken inställning.... :eek: Och snacka om att dra förhastade slutsatser...:cool:

Man kan faktiskt råka köra på ett djur... oavsett storlek genom en olyckshändelse.....

i den andra tråden stod det ju att föraren var chockad och att hans fru som är kurator skulle komma till honom.
Ingen anklagar föraren för att gjort något fel.

Tycker jätte synd om honom vilken chock:eek:

Stackars tösen som försökte stoppa blödningen på sin häst.
Hoppas att hon får hjälp av släktingar och vänner...

Jag tror knappast att föraren såg hästen i tid, då skulle olyckan knappast ha skett. Det är inte alls alltid förarens fel, nästan alla viltolyckor sker på kvällen lr natten. En bil i medelhög fart har lång bromsträcka och när ett djur kastar sig ut på vägen fem meter före har mn ingen chans att hinna stanna.

Jag k'änner verkligen med tjejen, hoppas att hon kan gå vidare,fast det kan nog vara svårt efter en sån händelse :(
Supermycket beröm till alla som hjälpte henne! Bilderna är så fina, hästen ser så fridfull ut! :cry:

Vill bara påpeka att det hände två olyckor på samma dag som har skrivits om i olika trådar:

En där två förare var iblandade då en tjej promenerade hem med sin häst.
Den andra där två hästar var på rymmen och den ena blev påkörd av en förare som beskrevs som mannen med en fru som arbetade som kurator.

Tror det har blandats ihop lite mellan dom två olyckorna bara. :s

kan vara så.

Sänder tröstkramar till alla inblandade i båda olyckor.! Även förarna. Jag hade nog blivit j*vligt chockad om jag hade kört på en häst. inte nog med skuldkänslorna av att det varit ngn annans djur, ääääven om jag inte hade kunnat hjälpa de kanske. på annat sätt en att ha stannat hemma :P

Hoppas alla får den hjälp de behöver med att komma över detta iaf!

Nej, det var det inte. så som jag förstod det var det två hästar som smitit, som galloperade på en väg, och en mötande bil hann inte väja, och klippte den ena.

Självklart är väl ingen så dum att man kör på en häst med flit! Har aldrig sett en hästkrock men ett par med älg och det borde ju vara ganska likt med tanke på storlek, och det var ingen kul syn nästintill total kvaddade bilar med stor risk på skada även hos föraren. Och tyvärr döda djur:cry:.

Tycker självklart det är hemskt med påkörda djur, har själv inte kört ihjäl nåt än, men har hittat en påkörs döende katt efter vägen där föraren fegt bara åkte vidare!

Så det jag vill komma fram till är att jag tycker hemskt synd om ägaren till hästen! men även den stackars föraren...

De förare däremot som hellre kör över typ hare eller katt än att behöva bromsa in farten de har jag inget till övers för.....

Olyckor kan inträffa. Man kan inte skylla allt på förarna om man inte vet exakt hur det gick till. Visst finns det sjuka människor som t.ex. tutar när de ser en häst med eller utan ryttare och som kanske skulle köra på en häst med berått mod men de är nog väldigt få.
Det hela måste ha varit (och är förmodligen ännu) fruktansvärt traumatiskt för tjejen och jag hoppas att hästen slapp lida alltför länge men om det satt en någorlunda "normal" människa bakom ratten så är jag övertygad om att den personen lider också. Om inte för hästens skull så i a f för den stackars flickan...
Själv skulle jag aldrig komma över något så hemskt som att köra på en häst. Jag skulle aldrig komma på tanken att göra det med vilje men jag inser att det skulle kunna hända genom en olycka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka