Olyckan var framme idag..

Sv: Olyckan var framme idag..

Ooo fyy !
Stackars flicka!!:cry:

Hoppas förarna för hemska straff ..lång tid bakom galler :mad:
Sånna j*lar ska fanimej inte ha körkort!

Men alltså? Varför då eg?:crazy: Skulle föraren fått fängelsestraff om den hade kört på en katt? Föraren var väl inte berusad heller?

Tycker själv att det var en hemsk olycka men olyckor händer!

Nu blev det många frågor...

Ooo fyy !

Vet du vad som hände eftersom du uttalar dig på detta sätt?

Jag har ingen aning, men det behöver inte alls ligga vårdslöshet bakom detta, olyckor händer.

Dom bägge förarna körde visst för fort vid mötet!
Det kallas oaktsamhet i trafik och är olagligt!
Du SKA eln lag sakta ner hastigheten vid platser som är försämmrad sikt på enl lag det med!

Jag har ingen sympati för folk som kör på djur , oavsett stl på djuret!

Var det två förare? Och hästen hoppade alltså fram framför en av bilarna?

Har inte kollat Shiretråden än...

Du SKA eln lag sakta ner hastigheten vid platser som är försämmrad sikt på enl lag det med!

Även om dom hade kört fullt lagligt hade dom kanske ändå kört på hästen, och den dött. Kanske borde lugna ner dig lite..?

fy fan, läste precis om händlsen.. fy vad otäckt.. stackars tösen

Usch vad jag gråter o tycler hemskt synd om alla inblandade:cry:

Usch, grät så mycket att jag var tvungen att springa ut till mina hästar och krama dem lite. Man får vara tacksam för den tid man får med dessa otroliga vänner.

Tycker Verah och kompani agerade fantastiskt :love:, både mot tjejen och den stackars man som körde bilen i olyckan.

jo det har jag sen många år tillbaka ,, det verkar som att det har hänt två ?? olika men ändå väldigt lika hästolyckor nu på ett dygn?

Ooo fyy !

Har du tänkt på att det kan ha varit en olycka!? Skyll inte allt på bilisten!
Sen kanske det är jag som har missuppfattat alltihop och att bilisten körde på hästen med flit, och isf så ska självklart bilföraren in i finkan! :mad:

Sänder en tanke till hästen och ryttaren.

//Fridoliin

Nu var det ju så att det bara var en förare o en bil inblandad io denna olycka, dessutom hade föraren inte kört för fort. Det var 2 kusar som kommit ut ur hagen o sprang på vägen. En olycka kan hända utan att någon måste utpekas som den skylldige.

Håller med en olycka kan hända, det är bara grattulera orcide här ovanför som alltid anser att det är förarens fel om ett djur blir påkörd, själv har jag kört på två katter, en mink, och förmodligen ett antal smådjur som jag inte ens märkt, ingen av gångerna har jag kört fort.

Ena katten kolsvart och det var helt mörkt ute, orcide, fanns inte en chans att se, andra katten såg något fladdra till, hör en smäll och sr en katt i backspegeln, minken som som ett skott ut skogen, den belv egentligen inte påkörd för den sprang rakt in under min bil (mellan fram och bakhjul) och slog skallen i underredet och stendog.

För att undvika någon av dessa påkörda djur så hade jag fått cykla (och inte ens de kanske hjälper jag har en polare som cyklade på en älg som kom springades ur skogen), och jag hade GÄRNA velat veta hur orcide hade undvikit mina olyckor, jag anser att det är just olyckor men det begreppet finns tydligen inte i orcides värd när det gäller djur som blir påkörda.

va är de du säger :mad:

stackrs tjeje men stackars förare med... :crazy:
Fy för å köra på någons mest älskade.....

Och jag har ingen sympati för den typen av uttalande.

Den här händelsen har efter vad jag förstått drabbat såväl hästen och dennes unga ägarinna och dessutom föraren av fordonet väldigt hårt. Jag menar att det är nonchalant att uttala sig så kategoriskt som du gör i ovannämnda citat när man inte har alla fakta.

Hur exakt menar du att föraren skulle ha undvikit att köra på hästen i dett fall? Och om han/hon inte kunde ha undvikit kollissionen - hur kan du då ha mage att lasta honom/henne? Tycker du inte att det är tungt nog för denne arma person, som kunde ha varit vem som helst av alla oss som kör bil, att veta att han/hon har kört på en häst och att hästens ägare är djupt förtvivlad?

Det är lätt att uttala sig hårt men ibland måste man faktiskt tänka efter innan!

/Jenny

Liknande trådar

Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka