Olyckan i Burghley!

Sv: Olyckan i Burghley!

Bebiijs_ skrev:
Var det någon som såg den där hästen som trampade om i trappan & körde in huvudet i andra trappsteget, det var på os för några år sen(?) minns inte när, men den avled på en gång, så hemskt att se dét.
Jag skulle må så dåligt som ryttare att sätta min häst i en farlig sitts.

den hästan sattes säkert i samma farliga sitt som en kompis till mig vars häst slog runt på stallgången härom dagen och bröt nacken och dog direkt :smirk:

Ja och My du vet, hon red en galoppör i höstas som skenade och slängde av henne och sprang in i en grind och bröt nacken :crazy:

Näe vad hemskt.. E inte så bra på Engelska men dog hon lr? :eek: Så fattade jag det som..
Fy vad hemskt..
De var la nån häst som bröt nacken i nån trappa å ryttaren bara
- Oh no FABIO.. :cry:
Fälttävlan :bow: Tycker jag iaf om..
Ha de bra
/Aprile :banana:

Du ska inte alls bli avskrackt, det ar stor skillnad pa OS och vanliga tavlingar i Sverige.
Dessutom hander olyckor overallt, oavsett vad man sysslar med, sa borja tavla falttavlan igen och njut av det.
Det ar valdigt fa saker i livet som ar sa roliga som terranghoppningen!!

Olyckor händer överallt. Jag höll på att bryta ryggen (hade änglavakt) 99. Vad jag gjorde? Skrittade en unghäst på långa tyglar på inhägnat område. Den blev rädd, exploderade och jag for av.

jag har vurpat i terrängen men där faktiskt aldrig fått en skada. En gammal stallkompis spräckte bäckenet i princip på stallplan. Vad som hände? Hons krittade, hästen halkade på våt alöv och hon fick hästen över sig. En gammal ridskolekompis sitter i rullstol efter att ha fått en ridskolehäst över sig och brutit ryggen

Ja det förstårs :p
Fast jag är ändå lite avskräckt från hoppning i allmänhet efter två omkullridningar och x antal avkastningar (hästen slänger av i landningen.) :crazy:
Men ja ger mej inte. ska ut på nån FT i år förhoppningsvis :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
729
Senast: Malin_L
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar