Olycka på jobbet idag

Tiffany

Trådstartare
Jag var med om en olycka på jobbet idag. En trafikolycka med en annan person från min arbetsplats bakom ratten. Jag blev chockad, mörbultad, hjärnskakning och blev skjutsad till akuten av en kollega. Min chef var inte med när det hände men var strax i närheten och måste ha hört från övriga arbetskamrater vad som hände. Min chef har inte hört av sig alls. Konstigt tycker jag. Klarade mig relativt bra men det kunde ha gått riktigt riktigt illa. Personen bakom ratten som ställde till med olyckan blev helt förstörd och storgrät.
Men det som stör mig mest är att chefen inte ens skickat ett sms och frågat hur jag mår. Är inte det konstigt ?
Rörigt men behöver ventilera detta. Är Fortfarande chockad.

Jag hade också tyckt det vore konstigt.
Fanatiskt även om det hände på fritiden (som ju påverkar om jag är arbetsför).

Skönt att det gick relativt bra! Otäckt!

Jag var med om en olycka på jobbet idag. En trafikolycka med en annan person från min arbetsplats bakom ratten. Jag blev chockad, mörbultad, hjärnskakning och blev skjutsad till akuten av en kollega. Min chef var inte med när det hände men var strax i närheten och måste ha hört från övriga arbetskamrater vad som hände. Min chef har inte hört av sig alls. Konstigt tycker jag. Klarade mig relativt bra men det kunde ha gått riktigt riktigt illa. Personen bakom ratten som ställde till med olyckan blev helt förstörd och storgrät.
Men det som stör mig mest är att chefen inte ens skickat ett sms och frågat hur jag mår. Är inte det konstigt ?
Rörigt men behöver ventilera detta. Är Fortfarande chockad.
Jo det är mycket märkligt, har ert skyddsombud kontaktat dig? Någon typ av tillbudsanmälan ska ju göras.

Skitdåligt faktiskt. Hen borde ju höra av sig om inte annat för att se om du kan jobba imorgon, men det kan ju också vara så att hen vill att du ska släppa chocken först, och därför tror det är bättre att du får bearbeta det med dina nära i lugn och ro och hör av sig imorgon istället. Min chef hade nog vid ett sådant tillfälle varit den som skjutsat mig till akuten - men det beror väl på hur nära man står varandra också.

Du är inte säker på att chefen vet?
Kanske du ska skicka ett SMS om vad som hänt till hen?
Tänk om alla inblandade "tror" att hen vet och därför har hen inte informerats? Blir ju jättekonstigt?
Fy vad otäckt, hoppas ni klarar er oskadda och snart är krya igen!
Nej inte helt säker på att chefen vet. Hen brukar ha dålig kollpå vad som händer på arbetsplatsen men tänker att hen borde ha reagerat på att jag inte var där och att arbetskamraterna säkert sagt nåt.
Får väl se vad som händer imorgon.

Fast det är inte ett tillbud. Det är en olycka.
ett tilbud är ett "oj" och en olycka ett "aj". ;)
Så resonerar inte min boss då jag tippade lastbilen .Jag sa till om att jag ville vi skulle skriva en skaderapport men han tyckte du är ju inte så skadad så det behövs inte att jag hade värsta lårkakan och knappt kunde gå och att jag tuppat av var inget att anmäla .Gör en skadeanmälan då finns det dokumenterat att om du får framtida men eller att det uppkommer något

Kanske bra att göra skadeanmälan då? Men innebär det att jag behöver polisanmäla den som körde? Ser ingen poäng med det hen var ju förkrossad och en polisanmälan ändrar ju ingenting för min del.

Så resonerar inte min boss då jag tippade lastbilen .Jag sa till om att jag ville vi skulle skriva en skaderapport men han tyckte du är ju inte så skadad så det behövs inte att jag hade värsta lårkakan och knappt kunde gå och att jag tuppat av var inget att anmäla .Gör en skadeanmälan då finns det dokumenterat att om du får framtida men eller att det uppkommer något
Dumheter!

Chefen avgör inte om det är en olycka eller ett tillbud. Det gör skyddsombudet. Borde ni inte ha ett regionalt skyddsombud ifall det saknas på arbetsplatsen?

Var det på arbetstid så skall det anmäls som arbetsolycka, annars kan ni få miste om ersättning senare om det uppstår komplikationer, back lash t ex.
Helt rätt .Min olycka finns inte dokumenterad på skadeanmälan och när jag sökte ersättning för mina skador som kom krypande i nacken efter olyckan så fick jag svaret att det finns ingenstans att du skadat dig i nacken och det är inte bevisat att det hänt på arbetstid även om jag pillade splitter från nacke huvud och ländryggen i dagar då jag landade där efter ett fall på 2,5 meter

Dumheter!

Chefen avgör inte om det är en olycka eller ett tillbud. Det gör skyddsombudet. Borde ni inte ha ett regionalt skyddsombud ifall det saknas på arbetsplatsen?
Jag är skyddsombudet och någon rapport skulle inte skrivas då han inte skulle skriva under den

https://www.av.se/om-oss/lattlast/anmal-arbetsskador/

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 192
Skola & Jobb Visste inte om jag skulle skapa en tråd eller dagboksinlägg.. men jag behöver en vänlig input på detta. Vi har en ny tjej på jobbet...
2
Svar
23
· Visningar
2 850
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 214
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama