Kan underlätta att gå igenom sådant separat så hon redan vet vad hon ska göra i olika situationer när ni väl är ute med kunden. Det blir lättare att fokusera bara på kommunikationen när det är en lugnare situation och ni bara behöver fokusera på varandra.Vill förklara mig själv lite i detta jag skrev.
Vi utsätter inte volontärer eller några nya arbetare här för för mycket ansvar.
Men som exempel detta kan innebära att just "wait for the horse behind you".
Om glappet mellan guide och kund blir för stor ökar risken tex att hästen väljer att "catch up" i ett högre tempo än kunden klarar av. Eller om hästen blir skrämd tex. Istället för att hoppa till på stället kanske den hoppar till och travar upp till nästa häst. Detta vill vi undvika med nybörjare-kunder
Kan tom vara så att man sätter bestämda ord på några viktiga "kommandon" till henne så vet båda vad som förväntas göras och att det blir förstått. Speciellt sådant som är viktigt att det fungerar "i skarpt läge" ute med kunder.