olycka-krossat ledband/senor?

Sv: olycka-krossat ledband/senor?

tack :)

läste om din Raggsocka :( beklagar verkligen. hann fälla en och annan tår
och hoppas att vi inte går samma öde till mötes

enligt vet. så fanns ingen luxation, det var bara vad vi trodde till en början
iaf har de inte nämnt om det vi kliniken där han opererades =)

det har du rätt i! helst vill man ju ha lite kompetens dit man åker..
hur gick det med hästen då?

När hästar uppfyller hela ens tillvaro så finns det många saker som man måste gå igenom - trots att man ibland tror att man aldrig kommer att orka.

Jag hoppas verkligen att även denna dag kommer att ge positiva besked för din och din hästs del. Det kommer säkert fortfarande att vara svårt, men ta hjälp av alla de duktiga och professionella veterinärer, djursjukvårdare och hästmänniskor som finns runt dig så ska det nog gå. Tänk framåt!

Önskar dig all lycka till än en gång.

Vad skönt att op gick bra! Tänker på er och hoppas att det löser sig på bästa sätt!

vet. ringde och sa att röntgenbilderna ser fina ut
på fredag får vi hämta hem hästen :)

sen är det bara tiden som visar vartåt det går.
men nu känns framtiden betydligt ljusare, fastän min dyra hopphäst blir till en nästan oanvändbar hobbyhäst så spelar det ingen roll . han är värd det :)

tack till alla er som skrivit så fina ord till oss!!

Skönt att höra att pållen din snart kan komma hem. Vi är nog många som följt din historia och hållit tummarna. Alla drar nog en lättnadens suck nu och vi hoppas på att få uppdateringar även i framtiden om hur konvalecens och rehabilitering går. Och glöm inte att även om din häst inte längre går att ha till hopptävlingar/-träningar så är den fortfarande en häst som är väl värd att vårda.

Vad såg du? Om kotan verkligen stod i 90 graders vinkel åt sidan så måste det varit en luxation.
Min fru luxerade ett finger när hon gick omkull med en häst, lokala läkaren vägrade att tro på det men när hon mkt för sent kom till handkirurgen sa han direkt "det här har varit luxerat". Dvs tänk igenom en gång till vad du verkligen såg o stå på dig!
PL

jag frågade ju idag igen om de hade kollat sen/leder.
han sa att de är ju nog skadade, men de läker ihop. inget var krossat eller av.
nu är ju benet gipsat så jag vet inte om de kollar med ultraljud:confused:

fastän han är en av vårt lands främsta kirurger så kan han ju nog ha fel.

då jag talade med honom var han väldigt upptagen och sa att vi får tala mer sen då vi hämtar honom...

hemma med gubben nu

resultatet blev 3 skruvar, varav 2 är rakt igenom senan (?)

sammanlagt fanns 7 frakturer

kanske det skulle varit nån fraktur om vet. inte skulle ha dragit hästen ur transporten :mad:

Pats klarade båda operationerna finfint.

han verkade bli bättre, förutom att han rasade i vikt. Varje dag stod han å gnäggade mig välkommen, vår vänskap stärktes verkligen.
tyvärr började hans övriga ben ge upp, speciellt hans andra bakben.
Hans humör och personlighet bestod, lika snäll som vanligt,aldrig en dålig dag. Inte ens efter 12 veckor på boxvila försökte han gå ur boxen då den stod på vid gavel och han var ensam i stallet. Så både boxdörren och stalldörren fick va upp så han fick titta ut under stor del av tiden(förstås var jag då i närheten, inte på jobb eller dylikt!)

Till sist åt han bara då ja var i där, satt i boxen och studerade honom. Jag visste vart det var på väg, kände det på mig.
Men han bara tittade å nosade på mig som vanligt.
Hans päls var så svart å mjuk.
Men så kom den dagen då det blev för mycket. han såg så ledsen ut, orkade knappt stiga upp eller lägga sig då han hade sån värk i kroppen och resterande ben. Nästa morogn byggde vi en "hage" utanför stallet satte massor av spån hö och godheter.
Han stod och spanade ut över gården..
Ja stod och kramade honom länge, sade förlåt, som ja gjort så många gånger.

Pats avlivades 8.4.
Så vacker och genomgod.
Och ja saknar honom så otroligt..

-Aevertum Vale-

Nejmen fy vilken sorglig historia :cry:

Förstår att du saknar honom mycket...//Kramar från martha*

Usch vad tråkigt :(
Allt låter så bra, man har följt tråden och ska ta en sista titt och så slutar det inte bra ändå.

Massor av kramar

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver dels skriva av mig, men kanske någon som är eller har varit i en liknande situation som mig. Hästen i fråga är ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 227
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Har en grabb här hemma som jag för 5v sedan hittade svullen från kota till has vänster bak. Eftersom att alla runt omkring sa till mig...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: Saraoliv
·
Hästvård Vet att det redan finns trådar om det här ämnet men vill ändå skapa en ny, dels för att jag vill ha erfarenheter från vad detta kan vara...
Svar
0
· Visningar
790
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 097
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar