Öljetter och snörning i läderstövlar...

Zewz

Trådstartare
Mina gamla cavallo har definitivt sett sina bästa dagar, tyvärr :( De är slitna, illa åtgågna, men de är fortfarande mina älskade stövlar, som jag vägrar göra mej av med. Dock är dom oxå lite trånga i skaften. Hitills har det funkat rätt bra att få på sej dom, men jag tror definitivt det tagit stopp nu :cry:
Eftersom de är såpass illa tilltygade känns det lite onödigt o lägga ner flera hundra på o få dem fixade med dragkedja eller så i skaften, och pysslig som jag är tänkte jag faktiskt tanken på o försöka ordna det på egen hand.
Jobbat lite i läder innan, men aldrig med just öljetter. Nån som vet om det är väldigt svårt?

Jag har slagit öljetter i läder utan några som helst problem, både små och stora.

Okej... tack. Bra o veta :)
ska ta o prata med skomakaren som alltid hjälpt mej med stövlarna innan.

Liknande trådar

Utrustning Ja asså.. den ena stöveln känn slite stor i foten, medans på andra sidan känns de bra.. dom är lite för långa på båda fötterna, men...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: MissOnly
·
Utrustning Här ska köpas läderstövlar. Men jag behöver er hjälp. Ska ha svarta stövlar, inte mjuka o inte stenhårda men hellre stadga än för...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Dexdemonia
·
Utrustning Jag är sugen på och köpa ett par stövlar. Vill ha lite smakråd samt höra om era erfarenheter kring Rectilinge Tampa och Roberto Parreca...
Svar
8
· Visningar
1 134
E
Utrustning Hittade många olika trådar om detta men gör en ny för ja hittade inte riktigt svar på mina frågor.. Köpte ett par läderstövlar idag...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Ziemona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka