Olivolja + ringblomma?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 418
S

SanchoPancho

Har precis fått lära mig att man skall blanda olivolja och kokt ringblomma och sätta på dåliga hovar. Har någon hört det innan?
:confused:

JO, det är ju bra, men då måste du isf köpa ringblomma, dom är ju vissna nu.
Blir og billigare att köpa vanlig hovolja. ;)
Min kompis hopphäst hade väldigt dåliga hovar när hon köpte honom, tappade skor hela tiden (tkr nog en häst till det priset borde vara perfekt men.... :p) och hon gjiorde en blanding av tran, olja och tjära, och han har blivit mkt bättre nu. Fast det kan jo bero på generällt bättre omvårdnad också.

Om din häst har dåliga hovar, så kan du prova att ge den equisetum arvense (kommer inte i håg vad den heter på svenska), en liten grön sak, ser ut som en pytteliten julgran!! :D

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 345
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 934
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 107
Senast: MayGrace
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka