Oliver ska få en kompis!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cuaifeach
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 723
C

Cuaifeach

:bump:

I dag blev det bestämt, Oliver ska få en ny kompis i huskatten Fredag! Om allt går som det ska och han inte blir sjuk eller att något annat händer så hämtar jag honom nästa helg, en liten nätt trip på 30 mil enkel resa... ;)

Fredag som han heter för tillfället, får se om jag döper om honom sedan, är en 16 v gammal kattunge. Jag som just glömt bort hur Oliver var i höstas när krukorna rasade från varje fönster och tårna blev misshandlade kl 5 på morgonen. :angel: :D

Hans nuvarande stödmatte har lagt upp lite bilder på http://klabba.campus.luth.se/gallery/kattbilder :love:

Just nu funderar jag på namnen Isak, Sebastian eller möjligtvis Earl Grey, men som vanligt när det gäller jag och namn så kommer det säkert att ändra sig... :smirk:

Sv: Oliver ska få en kompis!

De tror att ungarna är ca 16 veckor. Pappan är Norsk skogkatt så jag vet inte om det är därifrån de fått sin storlek. Oliver var också stor när han var 16 v och hade växt om mamma för länge sedan. Så nu får jag väl två jättar här hemma när de växt klart. ;)

Fd. ägaren ville avliva mamman och de fyra ungarna men istället tog ett katthem i Piteå tog hand om katterna. Tre av ungarna fick hem redan i fredags och hon som tog mamman tog är den sista ungen som stödkisse tills någon kunde erbjuda permanent hem, dvs. jag. Honan är dräktig med sin fjärde kull och är bra 3,5 år gammal. :crazy:

Trist historia :( Skönt att nån förbarmade sig över honan, då blir hon väl äntligen kastrerad.

Ja, hon ska bli kastrerad senare under våren.

I går kom Alfons hem!

Han var inte så stor som han såg ut på bilderna, så det kan stämma med att han är 18 veckor nu.

DSC00333.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Importera från USA
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka