Olika värkproblem

Sv: Olika värkproblem

hos barnmorskan så fick jag reda på att jag hade dåligt blodvärde och det kan vara det som orsakar huvudvärk

Vet inte om du läste mitt förra inlägg, där jag tipsade om att dricka mer vätska? Kombinera gärna ökat vätskeintag med dina järntabletter! Dels ökar blodmängden när man är gravid, dels förnyas fostervattnet flera gånger per dygn. Även en liten vätskebrist kan ge huvudvärk, illamående och framför allt trötthet. Håller tummarna för att din huvudvärk ger med sig, oavsett ursprung. :)
 
Sv: Olika värkproblem

Vet inte om du läste mitt förra inlägg, där jag tipsade om att dricka mer vätska? Kombinera gärna ökat vätskeintag med dina järntabletter! Dels ökar blodmängden när man är gravid, dels förnyas fostervattnet flera gånger per dygn. Även en liten vätskebrist kan ge huvudvärk, illamående och framför allt trötthet. Håller tummarna för att din huvudvärk ger med sig, oavsett ursprung. :)
Jag har tur, har inge illamående!! :p
Men tack för tipset!! :bow:
 
Sv: Olika värkproblem

Därför att det fungerar mot värk, förstås! Dessutom finns det studier som visar att låga doser ökar fertiliteten. I rapporten används dock Bamyl i stället för Treo, men det är samma verksamma substans. Det får mig att undra hur underbyggt det är samt i vilken grad det ökar risken för missfall.

Hur många studier har kommit fram till detta? vad hade de för urval?!
Funderar med tanke på att även läkemedelsverket tycker det är olämpligt för gravida (i början o slutet av grav) och kvinnor som försöker bli gravida att använda bamyl. Skulle tro att deras uppgifter är mer evidensbaserade än vad ngn enstaka studier har kommit fram till - då skulle det förmodligen framgå som rekommendation. Dessutom har läkemedelsföretaget samma rekommendationer. Skulle de bara vara taget ur luften?!

Till TS. Jag får också oftare huvudvärk nu. Jag tar alvedon då och då, vilar och ser till att dricka ordentligt. Framförallt mår jag bättre av FRISK LUFT!! Jag har ett nästan alldeles för bra blodvärde och har ändå huvudvärk!
 
Senast ändrad:
Sv: Olika värkproblem

fast det finns en viss grupp - de som har svårt att få barn och att få ägget att fästa som faktiskt äter bambyl i syfte att öka blodgenomströmningen. Men det är absolut inget man ska börja exprimentera med på egen hand. Sen handlar det om mkt mindre doser än normalt 1/4-del av en tablett per dag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 263
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
972
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 871
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp