Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästar o hundar känner av det o är man kvinna kan man vinna genom att var mer vänlig.
Mitt inlägg med länkar till Ed Dabney och Andrew MacLean blev borttaget.Varför får man skriva perelli och andra namn men inte det namnet jag skrev?
han är bara inte en tränare utan ett sätt att se på hästar och givit ut en bok.
kram från en som inte vill bryta mot regler.
KL
Respekt är ingenting man får, varken från djur eller människor. Respekt förtjänar man och man kan inte tvinga någon att respektera en...
Jag tycker mig ha sett många "NH- tränade" hästar som i det närmaste saknar kroppsspråk, signalerar undergivenhet mot alla och inte ens försöker ta kontakt med människor. Det anser jag bero på fel sorts träning, för mycket dominans från hästens människa.
Jag vill att min häst kommunicerar med mig, gärna gör vad jag ber om och litar på mig, liksom att jag kan lita på min häst. I min värld behöver man ingen repgrimma, långt grimskaft eller carrrot stick, för att kommunicera med sin häst.
Jag vill inte dissa NH, som metod, det är bara en av alla de vägar som finns för att nå harmoni i förhållandet häst/människa. Var och en blir salig på sin fason, som min gamla faster brukade säga...
Varför förutsätter många NH-utövare att alla andra, som hanterar hästar och inte explicit utövar NH, använder sig av tvång och våld?
Man behöver inte träna in allt från marken förstJag vill frångå bett i ridningen så mkt som möjligt, till så stor grad som möjligt och tränar in det mesta från marken först och sedan lägger jag till sits.( rider westernridning)
KL
Ni som anser att det inte behövs metoder och teorier som NH, hur skulle ni göra med en problemhäst, säg som har blivit misshandlad och helt tappat förtroende för en människa? *nyfiken*