olika storlek på juver???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mithra
  • Startdatum Startdatum
M

Mithra

mitt sto som är beräknat att föla den 29 april, har olika storlek på juvrena. Det är på själva vårtorna som det syns, den ena är större än det andra, och sen är det bakom dem som man kan känna, men där inte se, skillnaden hon är lite hårdare i den ena sidan med. Det är hennes första föl. Hon visar inga andra tecken på tex juverinflammation, ingen värme, ömhet eller så.Mjölken är fortfarande genomskinlig, gul, lite klibbig. Läste någonstans att de kan fylla på mjölk olia i juverhalvorna, men detta har varit i en vecka. Kan det vara en juverinflammation som ligger och väntar?
Har inte råkat ut för detta tidigare! Är det någon som vet???

Precis som vi kan stona ha olika storlek. Håll bara koll så det inte blir stenhårt och varmt.

Tror inte att du behöver oroa dig!

Lill / Stall Nöbbeled

tack för svar!
det är, om man känner bakom bröstvårtan, mjukt på utsidan men som en hård klump inuti, samma på det andra men inte lika mycket. På den gamla som haft föl tidigare är det inte alls så, men så har hon också mer än en månad kvar.

Ett av mina ston har ett "knöligt" juver. Det är mjölkkörtlarna som fylls lite olika. Så länger hon inte ömmar tycker jag det låter helt normalt.

Får du ut vätska från båda delarna?

Lill / Stall Nöbbeled

Liknande trådar

T
Avel Har två frågor angående mitt högdräktiga sto: 1. Lever alla föl vildbasar i mammas mage? "Min" fölis verkar vara väldigt lugn. Mamma är...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Cesam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈