Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min pålla har 2*0 fram och 3*0 bak. Är det vanligt att fram- och bakskor har olika storlek? Jag kan inte påminna mig om att någon av våra andra hästar haft det.
Jag är inte helt hundra på vilken storlek min häst har, då jag köper de skor som hovis har med och lägger på. Det kan ju även variera mellan olika tillverkare.
Vad jag säremot vet är att han lagt på bakskor fram under en period, eftersom hon inte har haft "framskoform" på hovarna förrän nu. DET har jag aldrig varit med om förr...
Ja, det är det.
Min gamla foderhäst (kbl tr) hade 1r runtom vill jag minnas och hästen innan det (vbl tr) hade 00 fram och 3*0 bak. (Är 00 samma sak som 2*0? Blir lite förvirrad...?)
Så jag tycker det är rätt vanligt att hästar behöver olika storlekar på fram och bak.
Ja det är mycket vanligt.
Bara någon enstaka av mina hästar har under vissa tider haft samma storlek runt om.
Några har 0 i fram och 00 i bak och andra har 00 i fram och 3*0 i bak.
Och ja, 00 = 2*0.
Sedan så har vi shettisen och nordsvensken, men det har ju helt andra storlekar.
Hundträning I morgon ska jag hämta ett löpband till hundarna. Jag får hjälp att bära det till bilen och kan nog krångla in det i lägenheten själv då...
Ekonomi & Juridik En trav och galopp försäkringen är inte nära av vad en A1 vetvård kostar. Ska betala 3'165 kr nästa månad och är 1 år för 2 hästar (XX...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.