Olika ryttare på B-ponny

Puppan

Trådstartare
Hur funkar det här med uppklassning och ryttarbyte på B-ponnynivå?

Om man har ett barn som tävlar ponnyn i hoppning och ett annat som tävlar samma ponny i fälttävlan, kan de göra det utan problem eller måste det vara en och samma ryttare som tävlar ponnyn i alla grenar?

Sv: Olika ryttare på B-ponny

Du kan ha flera ryttare till samma ponny, även inom samma gren.
Har för mig att uppklassning gäller ekipaget om jag inte har helt fel.

man kan ha olika ryttare på en ponny och i olika grenar! Uppklassning gäller enbart ekipage, så om ena ryttaren är uppklassad med ponnyn så får ändå den andra ryttaren rida ponnyn i de klasser ponnyn är uppklassad ifrån.

Ämelie skrev:
man kan ha olika ryttare på en ponny och i olika grenar! Uppklassning gäller enbart ekipage, så om ena ryttaren är uppklassad med ponnyn så får ändå den andra ryttaren rida ponnyn i de klasser ponnyn är uppklassad ifrån.

men det gäller väl bara om man är syskon?
är jag nästan helt säker på.. för min lillasyster tävlar min ponny lokalt fast han är uppklassad.
men sen om den ena ska rida hoppning och är uppklassad där så spelar de ju ändå ingen roll om den andra ska rida fälttävlan, för där blir man aldrig uppklassad!

Ja jag har också för mig att det är ngn speciell syskon grej, ska man klassa ner så kostar väl det pengar?

svea08_ skrev:
men det gäller väl bara om man är syskon?
är jag nästan helt säker på.. för min lillasyster tävlar min ponny lokalt fast han är uppklassad.
men sen om den ena ska rida hoppning och är uppklassad där så spelar de ju ändå ingen roll om den andra ska rida fälttävlan, för där blir man aldrig uppklassad!

Jag tror du har rätt, att det bara gäller syskon! :idea:

precis det gäller bara syskon. Annars så är det ponnyn som blir uppklassad och får alltså inte starta de lägre klasserna. Man nollställer det om man anmäler stadigvarande ryttarbyte. Men så länge ponnyn inte är uppklassad eller om både tävlar i de högre klasserna så kan man rida samma ponny. Och det är fritt fram att rida samma ponny i olika grenar.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
828
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka