olika klasser

zilla

Trådstartare
varför har vissa 2 av samma klass ??

Jag har beslut ångest om jag ska anmäla till 2 1 metersklasser eller
om jag ska anmäla till 1 meter och 110 .

Jag har inte startat i särskilt många 1 metersklasser .
Hur skulle ni ha gjort .?

Sv: olika klasser

Välkj det som känns säkrast...
Är ni inte helt säkra på 100 är det ju ganska onödigt att starta en högre klass.. :smirk:

hur har de gått på träning?
är du säker på 110?
är hästen säker på 110?

välj de som känns bäst för er. bättre att hoppa en lägre klass och få självförtroende om man är osäker på om man skulle klara en högre klass

tant agda skrev:
hur har de gått på träning?
är du säker på 110?
är hästen säker på 110?

välj de som känns bäst för er. bättre att hoppa en lägre klass och få självförtroende om man är osäker på om man skulle klara en högre klass

På träningar så hoppar vi 1 meter upp till 120, så höjden klarar han ...Det är värre med mig .
På 1 meter har vi inte gjort bort oss kapitalt .Vi har haft som högst 4 fel . (på lokaltävlingar)
Men vi har mest startat kubbtävlingar och där har det gått bra .

Men tanke på att han är rätt grön på tävlingar så känns det som jag hellre startar 2 klasser på sammma höjd (1 meter) om man får det ?(om den ena klassen inte är någon lag hoppning)!

ja man får starta två klasser på samma höjd

om du känner dej osäker på 110 tycker jag att det är smart att rida två enmeters. då får både du och hästen bättre självförtroende!
det kommer ju fler tävlingar, så du kan ju vänta med att rida 110 tills du känner dej redo för det.

Jag tycker det är jättebra med två klasser i samma höjd. Det kan ju vara så att 0.90 känns för enkelt och 1.10 känns för svårt. Då är det perfekt att kunna starta två stycken 1.00 istället och på det viset skaffa sig mer rutin.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
581
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Människor som påstår att de är hundrädda, är de verkligen det på riktigt eller är det bara sådana som hatar hundar och vill starta bråk...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 272
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke