Jag är estetiskt och tycker om att laborera med kläder/smink/smycken och styla saker olika. Men visst finns det stilar sas som jag inte kommer glida in på i mitt exprimenterande. Vissa saker tycker jag inte om helt enkelt alt vill inte bära själv.
.
Det har som Tuaphua och flera andra har uttryckt ovan, dar klader ar ett valdigt medvetet uttryck for ens personlighet, - ar nog en motpol till hur jag set pa klader
Klader ar inget storre intresse for mig, sa jag klar mig i stort sett neutralt och funktionellt, framforallt pa jobb - men uppskattar bra material, bade for passform och hallbarhet.
Privat sa klar jag mig med "vad jag har" - med det menar jag att jag aldrig gar pa rena shoppingturer, eller "shoppar for en stil", dar jag letar efter precis ratt plagg, utan rakar jag se nagot jag gillar nar jag ar bland butiker, sa koper jag det, gar skorna sonder koper jag ett par nya etc.
Jag hade bara ett par jeans, sa nar jag var hemma hos foraldrarna lag det tva par gamla 90-tals jeans i "min" garderob som mamma lagt undan, sa de packade jag med mig, och de bar jag ibland pa helgerna nar jag hanger hemma eller springer runt pa arenden.
I gymnasiet var jag valdigt "ihopsatt" i en preppy stil- trenchcoats och klackar och hela grejen (och da kunde jag definitivit aka in till stan enbart i syfte att handla klader), men tror min stilforandring ar en kombination av alder (jag ar nastan graharig (28)

) och miljoombyte da jag flyttade hemifran.
Galland emiljoombytet, sa ar svenskar definitivt mer stilmedvetna an britter, och det ar liksom inte bara unga tjejer, utan aven medelalders pappor och mormor som har en noggrant ihopsatt outfit och typ dyra gummistovlar.
Det ar sallan jag blir forvanad nar nagon snackar svenska/skandinaviska - det lyser liksom om dem langt innan jag kommer nara nog att hora vilket sprak de snackar.