Oldenburgare till hoppning?

Eligible

Trådstartare
Jag har börjat se mig om efter en häst att använda till allroundridning men främst till hoppning. Hur är Oldenburgaren som hopphäst?

Jag har börjat se mig om efter en häst att använda till allroundridning men främst till hoppning. Hur är Oldenburgaren som hopphäst?
Stamboken är öppen så det finns både hopp och dressyr, T ex Sir Oldenburg är dubbeltalang och har fått flera fina avkommor i bägge disciplinerna vad jag kan se.

Stamboken är öppen så det finns både hopp och dressyr, T ex Sir Oldenburg är dubbeltalang och har fått flera fina avkommor i bägge disciplinerna vad jag kan se.

Mja, fast jag undrar på om @Eligible pratar om den tyska eller danska oldenburgaren? Danska har ju sluten stambok och är inga hopphästar direkt...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Alla fyra svenska hopphästarna gick igenom lördagens hästbesiktning. Det är nu klart vilka tre ekipage som startar i den individuella...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alla fyra svenska hopphästarna gick igenom lördagens hästbesiktning. Men definitivt besked om vilka svenskar som startar den...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
50 940
Senast: fio
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 112
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur