Old Mac's funktions hästskor

G

Guatemala

Old Mac\'s funktions hästskor

Alla med någon form av erfarenhet av dem sökes!

Skriv vad ni tyckt/tycker är/var bra och dåligt.

Re: Old Mac\'s funktions hästskor

Har lånat dem en gång när jag skulle rida en längre bit med min häst och bada. Ami vart lite fundersam de första metrarna, men sen brydde hon sig inte alls.

I vattnet både vi travade och galopperade och de satt som en smäck. Så av den lilla provturen fick de i alla fall godkänt! ;)

det jag funderar mest över är skavsår..(?) klarar de sig utan det med sånna på sig?

Jag hade inget val idag (hästen har dålliga hovar och lyckats få hovböld nu också..)så jag har köpt ett par sånna men jag vill ju inte ha betalat 1500kr i "onödan" :crazy:

Min häst fick skav, fast de skorna var för stora för honom.
Tar lång tid att torka. De är väldigt runda i formen, de flesta hovar är mer avlånga, så det kan vara svårt att passa in dem. Man tvingas ta en större storlek för att hovarna ska få plats på längden.
Ingen risk att de åker av.

Har kommit en ny sko, Boa horseboot som verkar intressant, finns åtminstone en återförsäljare i sverige.

Jag använder Marquise supergrip men min häst är nog extremkänslig för han har fått lite skav av dem också.

Jag satte på dem i dag så får vi se hur det ser ut i morgon. jag kommer väl inte använda dem annat än i "nödfall" jag.. typ "extrahjul"..

min har så där extremt smala hovar och det är just därför jag vill ha sånna där på honom så de kan växa ut bra.

det var mina skor som spider hade lånat. :)
Jag är dem evigt tacksam eftersom de tog min häst genom den första perioden barfota. Precis som du tänkte jag ha dem vid nödfall för extra skydd. Numera behöver jag dem som regel aldrig! :D

btw. de fungerar UTMÄRKT även att ha dygnet runt vid nödfall, bara man skrubbar ordentligt med tvål och vatten en gång om dagen så det inte blir "unket"

Ja, samme brodder som til Easybootsene

Vad bra! Kanske ska köpa sådana inför vintern och testa. Gillar inte riktigt Easy-bootsen men dessa Boa-boots ser fina ut. Verkar lätta och smidiga att få på och av hoven.

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 101
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: pepp
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
2 321
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London