J

Jenfa_

Hej ,
kan nån hjälpa mig?
Min häst är en ponny som heter kanel och har börjat stanna . han kan stå still i en timma utan att röra sig. och det är inte att han har fel på hovar eller nåt. för när han väl går så går han bra. men han står oftast still en timma och rör sig inte fast man piskar till . har har bara öronen fram och ser jätte glad ut .
jag köpte han nyss . har ridit han ett halv år innan jag köpte han . men vet inte om jag klarar av att han stannar mera . snälla . hjälp mig :cry:

Kanel betyder så mkt så jag kan inte bli så sur på han . rider inte med sporrar på han .:cool:
HJÄLP

Sv: Olat

det bästa du kan göra är förmodligen att ta hjälp av instruktör ;)

Hej, det är så att jag inte fått tag på nåra instruktörer som har den utbildningen för kanel . men det är så att om jag hittar nån får man nästan börja i en paddock . och i en paddock rör sig inte kanel :smirk:

Om du får hästen till en paddock så kan ju instruktören ta över därifrån.

rör sig inte hästen när du arbetar med den ifrån marken?
arbetar på lina?

Var han likadan innan du köpte honom? När du red honom innan alltså? Eller är det sen ni har flyttat? Har du vuxna erfarna människor runtomkring dej som kan hjälpa till?

Han var så innan jag köpte han med. och han var sån på förra ägaren . aa den förra ägarens mamma är häst van men vet inte heller vrf han är som han är :(

det finns ganska gott om duktiga instruktörer runt gbg. och visst börjar man i paddock eller manege. hästen kanske är felriden ? eller har någon annan form av fysiskt problem ? det du beskriver är en olat som kallas istadig, och det går att komma till rätta med.

tyvärr är det ju inte lätt att ge råd över internet, men en instruktör hjälper till att lära dig och hästen hur ni ska gå vidare. alternativet är ju att skicka hästen till en beridare som kan korrigera om det beror på felridning ;)

har mejlat en instruktör men om ni vet några andra så kan ni la mejla om ni vet nån bra vill så gärna få ordning på han :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 879
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar