Ökning av skritt

TheHunted

Trådstartare
Min häst har ett väldigt kort steg i skritten eller rättare sagt i allmenheten...Hur ska man göra så att det verkligen ser ut som hon går i ökad skritt eller trav, särskilt skritt när hon går till max och domarens kommentarer är bara: Mer ökning hade varit önskvärt

Tacksam!

Sv: Ökning av skritt

Ett bra knep med hästar som har kort steg i skritten är att gå lite i skänkelvikning eller sluta men så domaren inte ser... man flyttar hästens bak lite och då måste de trampa under sig mer! jättebra knep! har en häst som har rikigt dålig skritt häsom fått en 8 tillochmed! akta så domaren inte ser bara!;)

Ha "kapplöpning" på lång tygel tillsammans med en häst som skrittar bra.
Rid öppna när du tränar, gunga med, med sätet lite överdrivet.

Andas ut o forcera inte hästen, vliket leder till ännu kortare steg.

Kan inte ha kapplöpning med andra hästar tyvär även i skritt då den andra hästen har enormt steg och kan knappt rida ut tillsamans för tillfället så det är inte så smart...

Men tack för förslagen ska prova att gunga med lite över drivet och se hur hon reagerar...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 176
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar