Ökenråtta med långa klor

Eskita

Trådstartare
Har två ökenråttor varav den ena börjat få väldigt långa klor. Någon som har bra tips på vad jag kan ställa in i buren så att hon sliter dom mera?
Har inte försökt klippa klorna än, tror inte att det är så lätt efter som hon inte sitter still :cool:

Sv: Ökenråtta med långa klor

Har två ökenråttor varav den ena börjat få väldigt långa klor. Någon som har bra tips på vad jag kan ställa in i buren så att hon sliter dom mera?
Har inte försökt klippa klorna än, tror inte att det är så lätt efter som hon inte sitter still :cool:

Är det en bebis eftersom hon ännu inte är tam nog fast då borde inte klorna hunnit bli så långa....har aldrig behövt klippa klora på våra gerbiler. ge dem massa möjlighet att gräva och kuta fritt så brukar det lösa sej....;)

Har fött upp gerbiler i några år sedan tidigare och har alldrig riktigt haft det problemet med långa klor på gerbiler, man ska ju vanligtvis inte klippa dom, men som sagt behöver dom mycket att gräva på(i, tänk ut saker dom använder tassarna till, t.ex små stänger.

Läste någonstans om att det var bra att sätta in en lerkruka till dem, så slipas klorna ner när de krafsar i den :)

Läste någonstans om att det var bra att sätta in en lerkruka till dem, så slipas klorna ner när de krafsar i den :)

Det är nog inte så dumt nej, har hört nån annan som lagt in en sten. Men den får ju inte vara alltför stor då, för då kanske det inte finns plats kvar att röra sej på. Fast man kan ju lägga in den bara delar av dagen kanske?: confused:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II