UppenbarligenDu har uppenbarligen mer fördomar än TS.
Men det är klart, jag ska inte bli arg eller ledsen att jag är mindre värd. Jag är ju bara en kvinna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
UppenbarligenDu har uppenbarligen mer fördomar än TS.
I våras var det en riktig kulturkrock på jobbet.
Kom en lastbilschaufför (vet inte vilket land, han pratade inte svenska eller engelska) med material, en lossare kommer i sin truck och mannen stället sig i vägen och hon i trucken får inte lossa utan mannen ställer sig och pekar på några av vår manliga personal med andra arbetsuppgifter.
Efter velande med olika chefer fick hon äntligen lossa bilen och åkerit får inte köra hit mer.
Gjorde vi rätt eller skulle företaget anpassa sig till chaufförens att få en manlig lossare?
Själv tycker jag det var helt rätt som företaget gjorde.
Det funkar inte att dra det kortet när det är kvinnor du diskuterar med. Sunkiga åsikter är sunkiga åsikter även om du är kvinna, du har inte frikort att säga vad som helst och sen skylla på ditt kön när du inte får det.Uppenbarligen
Men det är klart, jag ska inte bli arg eller ledsen att jag är mindre värd. Jag är ju bara en kvinna.
men jag tycker det är oförskämt...
När jag hälsar på en (muslimsk manlig) person, räcker fram handen i vanlig ordning och vederbörande drar undan händerna.
Jag är säkert inskränkt.
Frågan är bara vem som är mest fördomsfull: jag som tycker mig bli oförskämt behandlad, eller personen som tycker att jag är oförskämd som förväntar mig att hälsa i hand...
Hur kan du göra en bedömning av hans intelligens baserat på att han inte ville ta i hand och vilket land är det som du syftar på?Tycker att det är fruktansvärt oförskämt och tyder på bristande intelligens.
Är man i Sverige uppför man som sig bör, annars kan man stanna i sitt land med sina seder som ligger 1000 år bakom oss.
Jag tycker det är onödigt att kalla det oförskämt. Varför inte bara acceptera att ni kommer från olika bakgrunder och har olika vanor, åsikter, erfarenheter och preferenser? Det är ju ingenting som någon av er kan hjälpa.
En av mina bästa vänner hatar att kramas, men jag skulle aldrig få för mig att kalla henne oförskämd för att hon undviker att krama mig när vi träffas. Lika lite skulle hon kalla mig oförskämd för att jag ibland försöker (p.g.a vana och glömska), hoppas jag i alla fall.
Och alltså, vad är det som är så viktigt med ett handslag? Jag fattar verkligen inte grejen! Jag skulle gärna låta bli att skaka hand med folk om jag kunde, eftersom att jag tycker att det är ett lätt olustigt sätt att hälsa på.
Hur kan du göra en bedömning av hans intelligens baserat på att han inte ville ta i hand och vilket land är det som du syftar på?
Det hör till grundläggande uppfostran att klara av att hälsa på ett brukligt sätt. Klarar personen av att ta i hand med män så ska denne även kunna skaka hand med kvinnor.men jag tycker det är oförskämt...
När jag hälsar på en (muslimsk manlig) person, räcker fram handen i vanlig ordning och vederbörande drar undan händerna.
Jag är säkert inskränkt.
Frågan är bara vem som är mest fördomsfull: jag som tycker mig bli oförskämt behandlad, eller personen som tycker att jag är oförskämd som förväntar mig att hälsa i hand...
Ja precis, för jag tycker själv att jag är mindre värd än en manDet funkar inte att dra det kortet när det är kvinnor du diskuterar med. Sunkiga åsikter är sunkiga åsikter även om du är kvinna, du har inte frikort att säga vad som helst och sen skylla på ditt kön när du inte får det.
Jag antog att det var ett muslimskt land och dom brukar ha seder som vi här i Europa kommit förbi sen århundraden.
För att normalintelligenta människor behandlar inte kvinnor och män olika, framförallt inte när man är i Sverige.
Frågan är väl vem som har mest inskränkt reaktion: jag som blir lite "tagen på sängen" av ett köns-markerande beteende, eller han som valde att använda ett köns-markerande beteende.
Jag tycker man ska få välja själv när man vill ha kroppskontakt.men jag tycker det är oförskämt...
Jag är säkert inskränkt.
Men gud vad obehagligt! Varför köra över sig själv så?Jag tycker fortfarande det är lite jobbigt att bli så nära, mitt space liksom, men jag tar seden dit jag kommer![]()
I våras var det en riktig kulturkrock på jobbet.
Kom en lastbilschaufför (vet inte vilket land, han pratade inte svenska eller engelska) med material, en lossare kommer i sin truck och mannen stället sig i vägen och hon i trucken får inte lossa utan mannen ställer sig och pekar på några av vår manliga personal med andra arbetsuppgifter.
Efter velande med olika chefer fick hon äntligen lossa bilen och åkerit får inte köra hit mer.
Gjorde vi rätt eller skulle företaget anpassa sig till chaufförens att få en manlig lossare?
Själv tycker jag det var helt rätt som företaget gjorde.