Okänt nr, men Kenya kommer upp på Google

lady_vip

Trådstartare
Svarade på en annons om en ryttarvara, bestämmer mig för att köpa och säljaren vill ha pengar via Swish.
Kollar numret på både hitta.se och eniro, ingen träff.
Söker numret på Google och får flera träffar som leder till ett företag i Kenya. Inget landsnummer, helt vanligt mobilnr, 0733xxxxxx

Känns konstigt, trots att inget är konstigt med annons eller mailkonversation. Skumt eller sammanträffande?

Det är väl rätt vanligt att folk använder oreggade kontantkort när de har ute en annons för att slippa ev knasbollar? Jag tror inte att det säger så mycket, det ser ju ut som ett svenskt nummer. Det är nog bara en slump med Kenya.

Blir du alltför misstänksam kan du ju alltid be dem fota grejen med en färsk dagstidning? ...även om det kanske gör att du framstår som onödigt mistänksam. Beror väl lite på vad grejen kostar.

Svarade på en annons om en ryttarvara, bestämmer mig för att köpa och säljaren vill ha pengar via Swish.
Kollar numret på både hitta.se och eniro, ingen träff.
Söker numret på Google och får flera träffar som leder till ett företag i Kenya. Inget landsnummer, helt vanligt mobilnr, 0733xxxxxx

Känns konstigt, trots att inget är konstigt med annons eller mailkonversation. Skumt eller sammanträffande?

Skulle tro på sammanträffande.
När du lägger in numret i Swish så får du ju se namnet på personen innan du skickar pengarna. :)

(Alltså när du ska signera med bankid.)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 923
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar