Okänd stam?

maria_b

Trådstartare
Jag har fått hem min nya häst nu. Är jättenöjd hitills o allt fungerar toppen. :p Men det tråkiga är att hästens mamma har okänd stam. Visst, det har ingen större betydelse eftersom det är en valack, det är mest för skojs skull det skulle vara kul att veta hela stammen :smirk: Jag har mammans namn, jag vet att hon är importerad från Irland och tävlades 1.45 innan hon kom till Sverige.

Nu till frågan, finns det nånstans på nätet man kan försöka få fram stammen? Det kanske är omöjligt och det kan ju hända att förra ägarna redan försökt, men för skojs skull skulle det va kul att försöka. Jag har ingen lust att ringa runt o snoka världen runt :devil:
Det skulle ju vara lite kul om det fanns en chans att få fram stammen eftersom mamman har lite meriter, det finns ju alltid en chans att det är nån topphingst, vem vet :rofl:

Sv: Okänd stam?

Hej!
Vad har du för namn på mamman?

Har en hel del böcker och annat kul från Irland där jag kan kolla efter resultat, stammar mm.

Har ju ett stort Irländskt intresse själv..

Om mamman har tavlat pa Irland sa ska hon ha ett irlandskt pass. Kolla i det, for dar ska det sta vem som reggade henne, eller till och med fodde upp henne.
Sedan kontaktar du de personerna som stod med dar...de vet.
Det finns sallan hastar med okand stam, oftast har de kand stam, men inte reggningsbar.
Nagon topphingt tror jag inte att stoet ar efter, da reggar man ju avkomman sa att man far mer for den....dock kan hon vara efter en helt ok hingst som numera ar relativt kand.

Hon heter Starlight.. Det är det enda jag vet och att hon har tävlat hoppning lite högre klasser.. Kolla gärna! Skulle va kul!

Tack /Maria

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 632
Senast: lizzie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 611
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Svamp?