Okänd stam, skriva ändå?

Seabaz

Trådstartare
När man anmäler till tävling, får man skriva i stamtavlan då trots att i passet står stammen som okänd?

Jag vet ju stammen men föräldrarna är inte "godkända" på något sätt, därav står stammen som okänd. (korsningsponny)

Sv: Okänd stam, skriva ändå?

Du väljer ju själv vilken information du vill lägga in i TDB när du lägger till den som "mina hästar" om det är en häst som inte är registrerad i ASVH (då hämtas uppgifterna från dem).

Sv: Okänd stam, skriva ändå?

Det har vi gjort på kompisens häst där stammen i passet står som okänd, men vi känner ändå till stammen (förra ägaren hämtade hästen hos uppfödaren).

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
815
· Visningar
24 976
Senast: WS6
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
709
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025