Mineur
Moderator
Sv: OK - vart ska jag resa?
Ja det förstod jag! Med det där menade jag mer att folk som haft en negativ bild av staden även innan de varit där blivit mycket positivt överraskade när de väl kommit hit, och att jag därför tycker att det är värt att ge det en chans om man nu funderar på att resa här i krokarna!
Den gråa bilden är tyvärr fortfarande den gängse, och jag får ofta en chockad, ogillande min och ett stort "why?!" när jag säger att jag valt att plugga här. Fish 'n chips håller tyvärr inte som argument... Och jag vet inte, kanske har jag kommit att älska den här staden mest för att jag vet att jag har x antal år framför mig som boende i den? Eller kanske så ser man först charmen när den blivit vardag? Eller kanske tycker bara inte alla som jag? Det händer, har jag hört!
Nu ska jag sluta kapa tråden med mitt dravel här och önska Tanten en trevlig resa, var det nu än bär!
Fast jag har varit där, alltså. Det kan väl vara för en åtta år sedan. Bara några dagar, visserligen. Shoppingen kan jag inte uttala mig om, jag kunde inte bry mig mindre när det gäller det. Oavsett var jag befinner mig, utom när det gäller livsmedel och vin.
Jag visste inte ens att den där grå bilden som jag fick är den gängse. Glasgow var ett helt oskrivet blad när jag åkte dit. Det var pga en konferens, men jag tog också med mig min mamma och min son och så reste vi runt en del i Skottland när jag ändå var där. Det var min mamma som gjorde liknelsen med bibelbältet, jag hade inte kommit på just det själv. (Min son hade varit nöjd med vad som helst som innebar fish and ships vid den åldern, så han var bara glad.)
Alltså, jag tyckte på många vis att det var intressant, just det där bibelbältelika. Ett sociologiskt studieobjekt som turistattraktion, typ.
Tack för svaret, förresten! Roligt att läsa en helt annan bild än mitt ytliga intryck!
Ja det förstod jag! Med det där menade jag mer att folk som haft en negativ bild av staden även innan de varit där blivit mycket positivt överraskade när de väl kommit hit, och att jag därför tycker att det är värt att ge det en chans om man nu funderar på att resa här i krokarna!
Den gråa bilden är tyvärr fortfarande den gängse, och jag får ofta en chockad, ogillande min och ett stort "why?!" när jag säger att jag valt att plugga här. Fish 'n chips håller tyvärr inte som argument... Och jag vet inte, kanske har jag kommit att älska den här staden mest för att jag vet att jag har x antal år framför mig som boende i den? Eller kanske så ser man först charmen när den blivit vardag? Eller kanske tycker bara inte alla som jag? Det händer, har jag hört!
Nu ska jag sluta kapa tråden med mitt dravel här och önska Tanten en trevlig resa, var det nu än bär!