ÖHHHHhhh...oki?!...

B

beagle

fick höra denna lysande kommentar av en annan isis ryttare i skogen...

"min häst kan inte tölta... han är för stor, stora islänningar kan inte sätta bakbenen under sig och tölta"

jag- "men han e väl lika stor som min pålle?"

"kanske..?! kan HAN tölta?! men han ser iofs rätt liten ut min e ju faktiskt 1.43" (kan tilläggas modell "petite")

jag - "han e 1.42, och han kan tölta, lite passaktigt dock."(viktbärande grov isis modell liten nordsvensk)

"jaha, men det har min tränare sagt iallafall, att stora islänningar inte kan det..."

ÖÖÖÖöööhhh... så det är alltså bara hästar under 1.40 som kan sätta bakbenen under sig?! :D :rofl:

Jag skall på kurs i höst...skall kolla då. *asg* Låter ju väldans märkligt.... :rofl:

:eek: oh, nej! Mitt sto som är 1.43 töltar ju -säg det för guds skull inte så att hon hör det. Då kanske hon slutar tölta. Det värsta är att hon vill knappt trava heller, bara tölta.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Det var bland det dummaste jag har hört!
Den tränaren borde nog själv gå kurs :angel:

Selma funderar!

Det måste ju betyda att mitt lilla troll på 1,34 töltar som tusan. Hhhhmmm, det kanske han gör, ska kolla nästa gång. :idea: :D

// Selma

:rofl:
ska förklara för Kjarni att han är några cntimeter för stor för att kunna tölta sådär som han gör :D

många tomtar finns dte som sagt.. :crazy: :rofl:

Ja, och det är definitivt inte någon bra idé att berätta för gubbens 147cm häst hur stor han är, för då slutar han väl att tölta i pur förvåning :D

:confused:
Hmm...så då betyder de att nu när jag letar häst ska jag helst skaffa mig en så liten som möjligt, typ på 120 då för att den ska kunna gå tölt-klasser. :rofl:

Och jag får förklara för min Kjarni hemma att han måste börja tölta för han är ju så liten så han ska ju kunna det :D

Undrar just om avelsdomarna är blinda, de har ju givit många stora islänningar bra poäng för tölt :confused:, för att inte tala omm tävlingsdomarna, fast då behövs det allt att man har obligatorisk inmätning så att de vet vem som ska få 0 på tölt :angel:.

Med tanke på att det finns STORA hästraser som kan tölta, typ American Saddlebred, så låter det ju lite löjeväckande att inte "stora" islänningar skulle kunna... Min är över 1.40, och nog töltar han...

hahaha :D

fast det där har man ju hört förut... :crazy:

Jaja, nästa gång min pålle (142 cm) blir lite passtaktig har jag ju nåt att skylla på! :idea:

Min kompis Islandshäst är 146 och ganska grov. Han kan i alla fall tölta. :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Hoppas tråden hamnade rätt nu, är lite ny och vimsig här ;) Jag ska snart börja leta häst och jag vill ha en ponny (eller...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 015
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Tänkte höra med er som rider AR på islandshäst för och nackdelar? jag kollar runt på olika hästraser som kan tänka sig passa mig i...
Svar
17
· Visningar
2 962
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Kort historik: "Ridskoleunge" på ponny/halvblod upp till 16-17 års ålder, blev då medryttare på en islandshäst 1 år. Därefter medryttare...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: sjoberga
·
L
Islandshäst Ursäkta, det här blir långt och babbligt. Jag är en gammal dressyrryttare, tävlat både ponny och stor häst upp till medelsvår...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 890
Senast: Zannaah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Ratsit
  • Sytråden del 4