Ögonlaseroperation

terwa

Trådstartare
Imorgon har jag tid för undersökning för laseroperation. Gjorde undersökningen för 2 år sedan men hade för "buckliga" ögon för att de skulle kunna garantera bra resultat.
Håll tummarna att det går bra imorgon så jag får operera ögonen den 4 juni.

Memira avvisade mig pga av samma problem,buckliga och något tunna hornhinnor.Men deras målsättning är ju att man ska se helt utan hjälpmedel och min målsättning var visserligen den samma men kan tänka mig att vara nöjd med tex glasögon/linser vid bilkörning och se på tv.
Lycka till imorgon!

Lycka till, jag har varit på undersökning och fått okej att göra operation men drar mig lite för kostnaden just nu... ;)

Jag blev också nekad hos Memira, på grund av att jag har eksem i ansiktet... Sen kontaktade jag Capio Medocular som aldrig hade hört talas om att man skulle neka någon för den sakens skull. Jag fick en snabb tid för operation och det gick jättebra! Efter några dagar såg jag bra och efter ett par veckor hade jag perfekt syn :) Håller tummarna för att du får opereras @terwa !

Lycka till och hoppas verkligen att du kan göra operationen! Jag opererade mig i november och det är så himla skönt att se tydligt igen! 4-5 timmar efter operationen kunde jag titta på TV och sedan dess har det bara blivit bättre. Äntligen kan jag se bra när jag kör bil i mörker, se vägskyltar på långt håll, läsa menyerna på Subway osv, allt detta har tidigare varit suddigt.

Jag köpte min operation av God Syn och operationen gjordes hos Memira. Då God Syn hade prisgaranti, så matchade dom ett erbjudande på 19 995 kr som fanns hos en Stockholmsklinik via Let's Deal. Så med prisgarantin och bruttolöneavdrag, så slutade det på ca 15 000 kr. Det var en FS-Lasik som kostar 35 900 kr hos Memira. Tyvärr finns inte God Syn kvar längre.

Håller tummen för dig. Själv gjorde jag en LASEK-behandling i januari, och i april hade jag fullgod syn. Nu hoppas jag att gravidhormoner inte ställer till det så jag får göra om operationen... Första veckan efter hade jag kunnat klarat mig utan!

Jippi jag får göra operationen :).
Nu blir det LASEK för mig och det är ju den "tuffa" behandlingen. Fanns tid att göra den imorgon men det var lite för kort varsel med tanke på att jag behöver barnvakt. Nu får jag vänta ända till den 22 Juli men det blir av i alla fall :)

jag och sambon gjorde båda operationen för ca 3 år sen. Jag gjorde LASEK och sambon både LASEK och ICL.

Vi är båda väldigt nöjda eftersom vi båda håller på med "sporter" där glasögon ibland kan kännas bökigt, jag rider å han kör cross. Enda nackdelen om man kan säga så är att vi upplever att vi båda fått torrare ögon och iaf mina lätt blir irriterade och kliar om jag blir trött, men känns absolut helt värt att stå ut med om man ser till alla fördelar i övrigt.

Lycka till med operationen och hoppas d blir lika nöjd som jag. :)

Jag gjorde min LASEK/ELSA för snart två år sedan och det är det bästa jag någonsin har gjort!
Sambon gjorde en ICL i samma veva och även han är supernöjd.

Jag kan också precis som bambi82 lite torra ögon ibland (endast på morgonar) och är lite mer ljuskänslig, så solbrillorna är på rätt mycket när solen är framme.

Lycka till med operationen!

/M

Imorgon är det dags för operationen. Nu börjar jag bli nervös, inte så mycket för själva op utan för hur det kommer att fungera efteråt. Om jag kommer ha jätteont eller knappt ont som vissa bekanta haft.

Nu gjorde jag förvisso en LASIK, men jag hade ganska rejält ont på kvällen och tålde inte ljus. När jag vaknade sen dagen efter kände jag ingenting och insåg i trappen på väg ner till köket att jag såg utan att ha stoppat i linserna. Så jäkla gött!!

Jag är hur nöjd som helst så här 6 år efteråt :)

Nu har det gått några dagar sen operation och det känns helt ok. Har sluppit smärta utan är mest irriterad i ögonen. Plockade ur linserna i morse och det var värre än op. Ser bra men är ljuskänslig. Ligger inne och lyssnar på ljudböcker och har det bra

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 075
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
937
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka