ögoninflammation

Ajda

Trådstartare
Kortfattat nu. Våra grannars hund får ögoninflammation efter varje gång våra hundar lekt. Vi tog med vår till veterinären som konstaterade att hon är fullt frisk och inte har något i ögonen.
Och idag meddelar grannen att deras hund åkt på det igen, hundarna lekte i förrgår sist.

Vad ska man göra?

Kortfattat nu. Våra grannars hund får ögoninflammation efter varje gång våra hundar lekt. Vi tog med vår till veterinären som konstaterade att hon är fullt frisk och inte har något i ögonen.
Och idag meddelar grannen att deras hund åkt på det igen, hundarna lekte i förrgår sist.

Vad ska man göra?
Var leker dom och hur ? Gräs, grus, dammigt område osv.

Har ägarna till andra hunden sökt veterinär för problemet ? För det beror knappast på att den leker med just din hund.

Kan det inte handla om något så enkelt som att de har olika personlig bakterieflora och därmed olika tolerans mot samma bakterier? Jag har varit med om samma sak, en bekants hund som var fullt frisk, men ändå reagerade mina med rinniga ögon efter umgänge. Jag sköljde bara med koksalt och lät det vara, efter några gånger slutade de att reagera.

Var leker dom och hur ? Gräs, grus, dammigt område osv.

Har ägarna till andra hunden sökt veterinär för problemet ? För det beror knappast på att den leker med just din hund.

De leker på våra trädgårdar. Mest på gräsmattorna.
De gar varit hos veterinären med sin första gången och fick salva utskriven. Använder de inte salvan blir inte ögonen bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
554
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 839
Senast: tanten
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 311
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka