Ögongodis.Fina saker-tråd.

C

CarolaLind

Vad har ni för fina saker??

Jag älskar mina stigbyglar... :love: Fick precis hem dom...så nu kan jag sitta och drägla, sagla och klappa på dem hela kvällen.

Osorterade3136.jpg

Osorterade3149.jpg

:love: :love: :love:

Sv: Ögongodis.Fina saker-tråd.

Min häst, behåll prylarna.

:rofl: såklart du skulle skräna till :rofl:

Ojjj jäklarns vilka fina!!! Vart har du hittat dem och vad kostade dem? Du får gärna pm:a det! Det var nog de snyggaste stigbyglar jag sett!

Jag fick dem i present av en kund, jag tror att de ligger på 100 Euro/par eller så, inte helt säker..men visst är de uuunderbara...ska försöka lura hit fler :D ;)

Håller i vissa hänseenden med redhorsefarm. Jag tycker om prylar som är praktiska, och diskreta (men ändå snygga). Det är hästen som ska glänsa och vara vacker :)

Men gör det nåt om både prylar och häst glänser då? *ler* Då kan man ju bara dryga ut effekten!!

Håller med, jag älskar vackra saker, det kryddar livet :love:

Likaväl som jag föredrar att rida barbacka och med en enkel grimma älskar jag att klä på vackraste vackra saker och glänsa... :D

Jag är inte mycket för smycken i allmänhet ;) Har jag det inte på mig själv känner jag inte att jag behöver sätta några på hästen heller :D

Men sen finns det de som passar i smycken också, det säger jag inget om. Men jag själv orkar inte bry mig om det.

Alltså jag kan förstå de som tycker det är tjusigt men ofta är det verkligen så att grejerna överglänser djuren. Det är ju så tråkigt när man inte kan "se" djuret för allt prål! Det är en sak om man har en häst som kan bära upp precis vad som helst, men såna hästar växer inte på träd.

De stigbyglarna som C_L visar bild på tycker jag gör sej bäst på en bokhylla. :p
Och missförstå mej rätt, jag skulle gärna haft ett par såna på bokhyllan - det ÄR ögongodis. Men bara inte till häst.

Fast det är tur att smaken är som baken, hur hade världen sett ut annars!!

Senast ändrad:

Jag har ett träns som jag "älskar" :love:. Mest för att sötnosen klär så fint i det, men ändå.

Det är ett svart träns med silverblommor på.

OA

psychogrrl skrev:
Håller i vissa hänseenden med redhorsefarm. Jag tycker om prylar som är praktiska, och diskreta (men ändå snygga). Det är hästen som ska glänsa och vara vacker :)

Om man har en ful häst är ju glimglam perfekt! :p

Nä, det är kul o vara tjusig! :)

Två läger,
en som tycker att hästen ska vara den som framträder.
Den andra att man ska köpa ögonfröjd för att visa sig vacker.
Om man för över inställningen till ridning?

Tyvärr håller inte den generaliseringen i verkliga livet, kanske i din fantasi, men inte "på riktigt"

Det finns folk som klarar av mer än en sak åt gången.

Det finns folk som vill mer än en sak.

Acceptera att alla inte är likadana.

Min häst är det viktigaste, alltid nr. 1, med den självklarheten så finns det utrymme för glam också.

Jag gillar smycken till mig själv jättemycket, pysslar en hel del med pärlor. Det bling-bling hästen prackats på är i dagsläget faktiskt bara en styck grimma med guldpannband, men den hänger bara på skåpet som "show-off". Annars gillar jag min sadel (mkt skön och släpper igenom alla hans signaler) och mina nya släta lädertyglar, som gav en bra känsla från bett till Carmenzita-fingrar. Jag tror jag gillar bra lädergrejer helt enkelt.

Skulle precis gå in och skriva.. ;) jag älskar min släta svarta sadel som är helt befriad från glitter, samt det enkla tränset som består av en rem och ett enkelt bett, men för den delen längtar jag ändå till tex: min damsadelklänning är färdig så att jag kan känna mig vacker och glammig.

Det är helt olika saker. För mig alltså. :p

Som varande i "glim-glam-branschen", måste jag säga att dom där stigbyglarna är precis vad jag skulle översätta till gala-juvler, om man jämför med smycken alltså. Nu är det ju långt ifrån alla som öht kan föreställa sig själva på en riktig gala-kväll, så sådana fina saker finns det liksom inte behov av inte i deras sinnevärld.... Det är väldigt "osvenskt" att glittra så mycket. :smirk:

Jag tycker dina stigbyglar är otroligt vackra, jag skulle gärna ha ett par egna, men framförallt skulle jag vilja ha en ANLEDNING att ha dom. Men om jag hade det blev det nog en och annan krumelur på träns och stigbyglar. Funderar på att någon gång beställa ett sådant där portugisikt träns med vackra spännen på, men det får vänta lite tills det blir ett tillfälle att glänsa på.

Jag haaaar en anledning...på g in........ :love: en nattsvart ståtlig anledning.....och då....när anledningen landar.....kommer jag att ha ännu fler glittriga pryttlar att hänga i julgranen, var så säker..... :D

;)

Tycker dom är jättefina! Och hade passat superbra till min nya site som jag håller på och bygger (lite sådär ibland när jag har tid); pimpmyhorse.com :D
Jag tycker inte heller att det råder något motsatsförhållande mellan att gilla vackra saker och att rida bra. Sicken tråkig inställning. :confused:

Men för all del. http://www.is.kiruna.se/~pma/jante.html

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
582
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama