Har äntligen fått tag på hö, ska och hämta idag Har haft total panik ett par dagar på grund av att allt hö vi hade var vi tvungna att slänga, och har haft ett h-vete att få tag på nytt. Nå, höet vi hittade är oanalyserat och jag misstänker att näringsinnehållet kanske inte kommer att vara det absolut bästa, men man måste ta det som hittas här i trakterna nu, eftersom alla bönder har slut i sina lador och förråd. Just nu så känns det bara som att så länge det är bra hygieniskt så är jag nöjd, och ser partiet bra ut som jag hämtar idag, så kommer jag att reservera allt han har kvar!
Det är ogödslat (flera år) och sent slaget. Protein nivån är ju säkert skit och ingenting, så jag får väl fodra upp ordentligt med extra protein till gamlingen och även börja ge till den yngre också. Men vad annat? Vad är era erfarenheter av sådant hö? Eller är jag helt ute och cyklar då jag tänker på det här viset om ogödslat? Analys ska tas på det, men hur ska jag fodra tills jag får analysen? Extra protein och mineraltillskott kanske, men något annat också att tänka på?
Det är ogödslat (flera år) och sent slaget. Protein nivån är ju säkert skit och ingenting, så jag får väl fodra upp ordentligt med extra protein till gamlingen och även börja ge till den yngre också. Men vad annat? Vad är era erfarenheter av sådant hö? Eller är jag helt ute och cyklar då jag tänker på det här viset om ogödslat? Analys ska tas på det, men hur ska jag fodra tills jag får analysen? Extra protein och mineraltillskott kanske, men något annat också att tänka på?
Senast ändrad: