Mail, chatt, samtal, SMS - många vägar för kommunikation och reglerna hänger inte med i tiden.Man önskar att det var helt glasklart, ja. Men mail och andra elektroniska kanaler för kommunikation har inte direkt förenklat offentlighetsprincipen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mail, chatt, samtal, SMS - många vägar för kommunikation och reglerna hänger inte med i tiden.Man önskar att det var helt glasklart, ja. Men mail och andra elektroniska kanaler för kommunikation har inte direkt förenklat offentlighetsprincipen.
Men offentlighetsprincipen är inte alltid lika glasklar som man skulle önska så jag är inte hundra. För säkerhets skull anropar jag @Svartfot
@Svartfot Gud vad jag älskar att det nya forumet säger till när nya inlägg tillkommer medan man håller på att skriva, för jag var i full färd att skriva samma sak som du!
När jag skrev så undrade jag just om inte du nu borde ha kommit så långt att ni har läst detta. Men det är super för då kan du rätta om det finns några fel, så behöver inte jag ta ensamt ansvar.
När jag skrev så undrade jag just om inte du nu borde ha kommit så långt att ni har läst detta. Men det är super för då kan du rätta om det finns några fel, så behöver inte jag ta ensamt ansvar.
Ja, vi landar åter i att det beror på sammanhang.
Det finns inte - som jag ser det - glasklara regler om vad som är vad.