Överdomare anmäldes – anmälan avslås av disciplinnämnden

Anmäla en domare för att denne sagt ”Ska vi utesluta någon mer jävel eller?” och inte ens riktat mot någon individ? Lite väl överdrivet tycker jag.
 
Anmäla en domare för att denne sagt ”Ska vi utesluta någon mer jävel eller?” och inte ens riktat mot någon individ? Lite väl överdrivet tycker jag.
Jag skulle inte vilja ha någon domare med den attityden i och för sig och det är inget trevligt språkbruk. Ska man utesluta folk ska det vara baserat på någon form av förseelse. Sen kan det lika gärna vara ett skämt eller rådande jargong.
 
Jag skulle inte vilja ha någon domare med den attityden i och för sig och det är inget trevligt språkbruk. Ska man utesluta folk ska det vara baserat på någon form av förseelse. Sen kan det lika gärna vara ett skämt eller rådande jargong.
Håller med, och särskilt om det är en rådande jargång är det verkligen problematiskt tycker jag. Bra att det lyfts fram.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En överdomare ska, vid en tävling i slutet av förra året, ha riktat skarp kritik mot en minderårig deltagares val av bett. Detta trots...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I dagarna publicerade Svenska ridsportförbundets juridiska utskott ett beslut gällande en banbyggare som anmälts av två olika föreningar...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd ogillar en anmälan om allvarlig kränkning eftersom preskriptionstid förhindrar en prövning av...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Häst som sväljer luft
  • EMS/"fångnacke" - vad gör vi?

Omröstningar

Tillbaka
Upp