Öppna förskolan

T

tazza

När har ni börjat gå till öppna förskolan? Än så länge är Harriet för liten förstås (8 veckor i morgon :D) men vid vilken ålder är det lämpligt?
 
Sv: Öppna förskolan

Man kan ju gå för "sin egen skull" (träffa folk osv), även om bebisen är liten :)
Jag tänkte börja gå dit igen "nu", har inte varit där sen förra mammaledigheten. Hanna är nu 2,5 drygt och Nova-Li är 2 mån, 1 vecka.
Det är för barn upp till ett år en gång i veckan här där jag bor, men då kan jag inte gå tyvärr (Hanna är bara på dagis tisd-torsd).
 
Sv: Öppna förskolan

Ja det kan alltid vara kul att träffa andra föräldrar med barn i samma ålder, bytta erfarenhet & ge råd mm.

Alltid roligt att ha vänner med barn i samma ålder :D

Det fick jag ut av öppna förskolan.
 
Sv: Öppna förskolan

Jag började gå med min dotter när hon kunde sitta själv, så att hon var liksom lite medveten om omgivningen.
 
Sv: Öppna förskolan

KL
Min son är 4 månader och vi går för att vara med på sångstunden. Det tyckte han var roligt och så tycker han det är roligt att titta på andra bebisar. Och jag fick se lite vuxna människor!
 
Sv: Öppna förskolan

Hos oss har dom särskillda dagar för olika åldrar.

När Jason var 1½ månad så gick vi till "babycafét" där bebisar mellan 0-6 månader var välkomna. Han tyckte det var toppen med en gång.
Nu är han 6 månader och vi ska gå dom dagarna det är 0-12 månader.
 
Sv: Öppna förskolan

Hos oss har dom särskillda dagar för olika åldrar.

När Jason var 1½ månad så gick vi till "babycafét" där bebisar mellan 0-6 månader var välkomna. Han tyckte det var toppen med en gång.
Nu är han 6 månader och vi ska gå dom dagarna det är 0-12 månader.

Så är det här med. Vi går i grupp med 0-10 månaders.
 
Sv: Öppna förskolan

Det är aldrig för tidigt! :D
Sångstunder gillar även småbarn och det är jättekul att träffa andra barn och föräldrar även om din bäbis inte kan delta i lekarna just nu, men hon lär känna miljön, ljuden och lukten och blir trygg med omgivningen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 710
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Badger
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 434
Senast: amsway
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp