Och nu ska lustgasen bort...

Sv: Och nu ska lustgasen bort...

KL

Jag hann aldrig in till förlossningen utan födde i bilen. Tyckte det gick väldigt bra utan någon som helst smärtlindring. Hade inte gått någon profylaxkurs heller. Förstår självklart att det är olika för alla men att lustgasen togs bort skulle inte hindra mig från att skaffa fler barn i alla fall.

Nej, all respekt till er som fått hjälp av den men vi som ska gå främst i miljöarbetet i Sverige behöver ersätta lustgasen med annat.

Jag håller med. Problemet är att vi idag inte har en bra ersättning för lustgas. Där man tar bort lustgas handlar det alltså inte om ersättning utan enbart om reducering vilket jag tycker är ett problem.

Jag förstår hur du tänker, men det håller inte riktigt. Jag har också haft en sådan snabb och härlig förlossning. Men första gången hade jag så ont att jag inte ens minns saker som skedde runt mig. Nu använde jag inte lustgas alls utan gjorde som de nu förespråkar med epidural och bäckenbottenbedövning och det var jag helt fantastiskt och jag önskar alla samma fina smärtlindring. Men tyvärr är det ju så att en del blir värksvaga, så det går ju inte...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka