Och jag som har skrutit om min diskmaskin...

bettysmatte

Trådstartare
När ska jag lära mig att jag ALDRIG ska berätta hur nöjd jag är med något, eller hur bra det är, för då går det sönder...:crazy:

Hur som helst, vår begagnade Bosch bänkdiskmaskin som vi köpte i somras och varit kanonnöjda med har börjat uppföra sig konstigt! Det är något med avhärdaren, och jag förstår inte riktigt vad det är som är fel :confused:.

Det finns ett litet "fönster" nere i högra hörnet på framsidan där man kan se hur mycket salt som finns i maskinen. För några veckor sedan märkte jag att det alltid såg tomt ut, även om jag precis fyllt på salt. Som om det är något stopp någonstans?

Nu har jag fyllt på salt, och eftersom det går att se "ner" i saltbehållaren från insidan av maskinen så ser jag att saltnivån sjunker där inne. Det verkar alltså som om maskinen använder salt. MEN jag blir inte riktigt klok på hur disken blir. Den har varit PERFEKT innan, men nu är det antingen vita fläckar, rostfläckar eller både och på besticken. Glasen kan också ha vita fläckar. VAD är fel då???

Sv: Och jag som har skrutit om min diskmaskin...

Har ni egen brunn?
Vi har aldrig haft salt i vår diskmaskin det behövs inte om man har kommunalt vatten läste jag någonstans...

Nej, vi har kommunalt vatten. MEN, vi får väldigt mycket vita beläggningar på allt i badrummet, vilket jag antar är kalk? Jag har också hört att kommunalt vatten inte ska vara hårt, men jag tror att mitt är det? Eller vad kan det annars vara? Hur som helst så har jag satt ner avhärdaren till lägsta nivån, och maskinen verkar diska okej igen. Håller tummarna för att det fortsätter så...!

Diska med kalkbortagning (utan disk) och fyll på med nytt salt så fungerar det tills ni behöver göra om proceduren igen.

Liknande trådar

Hemmet Min begagnade bänkdiskmaskin har börjat krångla. Jag har inte haft den så länge, men de första diskarna gick bra. Sen fyllde jag på...
Svar
12
· Visningar
1 465
Hemmet Vi har under en längre tid haft problem med att disken inte är ren när diskmaskinen är klar. Och det är inte så att matrester sitter...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 795
Senast: VLMF
·
Hemmet Min dryga 1 år gamla diskmaskin gör inte längre disken riktigt ren, det blir liksom som någon klibbig beläggning på allt och på vissa...
Svar
16
· Visningar
13 207
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur