Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Erkänner mitt nederlag.
Jag skaffade Yes Platinum och det ÄR en påtaglig skillnad på disken. Min dyra kökskniv har inte längre små rostfläckar. Ytan på porslinet är blank och inte sträv.
Hinken med mitt miljövänliga pulvermedel får vila ett tag.
Jag har diskat den där kniven i maskin i 20 år. Det har funkat finfint.Men - inte kniven i diskmaskinen väl? Alltid lärt mig att det förstör dem..?
Jag har diskat den där kniven i maskin i 20 år. Det har funkat finfint.
Den består helt av stål - även handtaget. Ingen form av beläggning på varken knivblad eller handtag.
Jag har inte märkt att det skulle försämrat den på något sätt.
Fast man slipar/bryner väl sina knivar?Okej, vad bra
Alltid hört att det ska försämra skärpan på den men då verkar det ju inte stämma.
Men man vässer väl sina knivar ändå?Okej, vad bra
Alltid hört att det ska försämra skärpan på den men då verkar det ju inte stämma.
Men man vässer väl sina knivar ändå?
Fast man slipar/bryner väl sina knivar?
Skärpa försvinner alltid. På alla knivar man använder. Jag räknar skärpning av knivar som lika normalt som tandbortning typ
Men då spelar det väl ingen roll om den tappar skärpa i maskinen?Ja, självklart.
Men då spelar det väl ingen roll om den tappar skärpa i maskinen?
Du bara måste ha för lite vatten. Är det långa programmet? Inget Eco-program fortfarande?
Det ska tydligen finns en ventil som reglerar inflödet, där kan det samlas skräp. Hittade en sida som visar steg för steg att göra ren den, verkar lite meckigt dock...
hobbyman.se/reparera-din-trasiga-diskmaskin-själv/
Sökte helt enkelt på "diskmaskin tar inte in vatten bosch", och det verkar ju inte vara ett ovanligt problem direkt, och verkar ge det resultatet du får. Du kan även söka på "diskmaskin tar inte in vatten siemens", verkar finns ännu mer vägledning där, och det är i grund och botten samma maskin.
Frågar du nån som gillar köksknivar säger de ofta , inte i diskmaskin.Beror väl på hur ofta man har lust att slipa den. Men jag säger ju att jag är motbevisad och att jag har tänkt fel. Klart det går att slipa den igen
Hade ni kollat utloppet? Låter som det kan vara grejen nu när allt annat ät kollat.
Okej, vad bra
Eller helt enkelt lära sig slipa/bryna själv? Det är inte precis raketforskning.Jag tycker nog att det är bättre att skicka knivarna på slipning i så fall, användande gör ju också att de blir slöa.
Jag tycker nog att det är bättre att skicka knivarna på slipning i så fall, användande gör ju också att de blir slöa.