Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bangsi skrev:Vem rider den ordentligt och inte låter någon stalltjej göra det eftersom de själva har så mycket att göra med kurser, andra hästar osv.
Jag fortsätter i tråden "träningsmetoder".ang skrev:Men om du lämnar till tränare A och dennes företag - då går ju den i mina ögon per automatik också i god för sina träningsmetoder och anställda likväl som för stallar, foder och miljö som ju också berör hästen?! Det är ju en totaltjänst du köper och inte bara själva ridningen.
Givetvis har man rätt att veta att inte bara A kommer att rida eller markarbeta hästen, men sedan så förmodar jag att man vid överenskommandet faktiskt är nöjd med förfarandet (den andra tråden om träningsmetoder ej kommenterad här). Och att den personen ändå styr träningen - där har du en stor del av kompetensen.
Det är mycket möjligt att jag har tvärfel i min tro om utvecklingen och att inte EN individ handhar hästen under all träning. På nåt sätt hänger ändå prislapp och antal träningshästar ihop ekonomiskt sett, det är jag helt övertygad om. Liksom att resultat och populäritet även de påverkar prislapp och antalet bokningar.
Jag har dock svårt att tro att det enbart finns usla tränare vilket jag får en viss känsla av i de senare trådarna. Ibland finns säkert andra bakomliggande orsaker till slutresultat än just en persons tillkortakommanden.
Det kan väl bero på varierande orsaker att det blev låga poäng inte bara på att ryttaren är "okänd".em76 skrev:Det lönar sig att låta ett proffs visa hästen, de ston som visades av "okända" fick låga poäng.
ang skrev:Man kan ju byta ordet "proffs" mot rutinerad visare också - proffs eller inte. Men visst kan en skicklig person helt klart påverka poängen eftersom bättre visning = bättre poäng.
Gäller f ö troligen också exteriörvisningen; att ställa upp hästen så fördelaktigt som möjligt kan vara en konst även det.