• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Daun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 784
D

Daun

Till er som har opererat er häst pga lösa benbitar.
Hur såg eran konvalicent ut?
Vart tog ni bort dom?

För 5veckor sen så fick jag ta bort ocd i båda bakhasorna på min 2-åring.
Operationen gick jätte bra och hon fick boxvila i 3dagar (fick vara inne 2 hela dagar extra) sedan 4veckor i paddock 2tim om dagen.
Idag var vi på återbesök hos min vet (inte samma vet som opererade) och allt såg jätte fint ut :banana:
Nu ska hon fortsätta att gå i liten hage i 4veckor till, är hon lugn så får hon gå ute dom tim våra hästar är ute, annars bara när jag är "med". Jag fick gärna tömköra och gå promenader med henne.

Nu är jag bara nyfiken på hur er konvalicent såg ut.

Sv: Ocd

Förstår inte riktigt vad du menar?? Hur hästen såg ut? Var benbitarna satt? På vilken klinik hästen opererades?

Nu förstår jag nog inte riktigt jag heller :)

Det jag undrar över är hur eran hästs konvalicent såg ut efter en operation av ocd.

Sorry om jag är otydlig :)

Liknande trådar

Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 604
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 592
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 915
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka