Observera gärna detta, INNAN du ger dig in i en diskussion

Status
Stängd för vidare inlägg.

IngelaH

Trådstartare
I detta forum diskuterar vi Klassisk Ridkonst. Detta innebär diskussioner om det som brukar benämnas barockridning, akademisk ridkonst och klassisk ridkonst.

Vi diskuterar sånt som omfattar Klassisk Ridkonst. Träning och förberedelser inför träningar och clinics. Vi utbyter tips, tankar och idéer med vana som ovana intresserade Klassiska eller inte Klassiska ryttare. Vi diskuterar konstruktivt (på ett POSITIVT sätt) och sansat om VAD Klassisk ridkonst är, HUR Klassisk Ridkonst kan/bör utföras och VARFÖR den Klassiska Ridkonsten oftast passar de flesta individer, två- som fyrbenta.

Om man anser att de som markarbetar/rider enligt Klassiska metoder är fel ute och borde rida på ett annat sätt, så är det nog inte den här typen av dressyr man är ute efter. Jag anser då att man inte normalt bör blanda sig i diskussionerna här, då detta forum handlar om den här typen av Klassisk Ridkonst.

Kanske man i dessa fall passar bättre på något av de andra forumen, exempelvis, Grundutbildning, Fritidsridning, Dressyr (med inriktning mot tävling) eller Western.

Självklart skall man på ett konstruktivt sätt (inte bara såga rent av), ifrågasätta avarter och sådant som inte är bra inom den Klassiska Ridkonsten. Men om man anser att Klassisk Ridkonst som helhet är fel ute så är Klassisk Ridkonst-forumet fel plats att diskutera på.

Senast ändrad:
Sv: Observera gärna detta, INNAN du ger dig in i en diskussion

Tänkvärda visdomsord från "allas vår" Jacko

Det kan inte vara så att det _Kan_ finnas saker inom ridning som du inte hört talas om innan, men som för den sakens skull inte behöver vara fel?

I all ödmjukhet - jag tycker bara diskussionen så snabbt blir hätsk - tänk om alla istället kunde vara lite mer öppna och intresserat fråga om det är något man inte hört talas om innan?

Bara för att just du (t ex) anser att om man får igång baken på rätt sätt blir munnen "skolad" samtidigt, behöver ju inte det betyda att det inte _finns_ fler nyanser i boken?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 351
Senast: Rebeckafalk
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
21 580
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 174
Senast: IngelaH
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
18 935
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA