Obegripliga veterinärdebiteringar

Jag har heller inte blivit klok på hur de tar betalt...
Min schäfer skadade sig allvarligt i slutet på förra sommaren. Hon opererades o. låg inne på ulltuna i tre dagar, kostnad: 23.500:- sedan fick vi åka in på 5-6 återbesök vilka kostade minst 1.200:- vid varje tillfälle.

Hon är i dag 8 mån. senare fortfarande inte ok, vi åkte in med henne för ca. 1 mån sedan då hon var så extremt halt. De tog henne kvar över natten o. tog prover på ledvätskan, kostnad: drygt 7000:- !

2 veckor senare fick hon ett underlig vätskande sår på det skadade benet. De rullade en tops i såret(för bakteriekoll) samt tvättade lite o. det kostade nästan 800:- (suck)
Fortfarande ingen som vet varför hon inte blir bra :cry:
Kanske det är plattan de satt dit vid operationen funderade de sist, men SÄKERT är det inte...

Jag själv börjar nu tvivla på om jag skall utsätta min stackars tappra tik för ytterligare en smärtsam operation där hon inte ens garanterat blir bra efteråt, hon lider ju mentalt av att ha tappat rörligheten såhär. Detta är en aktiv arbetskrävande schäferdam i normala fall, att i stort sett bara kunna ta en kissrunda i skogen är inte ett sunt liv för henne...

Men på ulltuna verkar de vilja ta ut varje krona som är möjligt o. i slutänden är det inte säkert hon blir ok iaf.

Vågar knappt tänka på vad det kommer att kosta att ta bort plattan, när bara provtagningen kostade så mycket...

Prisjämförelse: hund med två fula skärsår en muskel av o en annan skadad ca 1 tim op på dv-station ca 2800 på jourtid inkl inställelse o resa för vet.
PL

Prisnivån har jag ingen direkt koll på men visst är förhållandet mellan dina räkningar orimligt.
Vet inte hur det ser ut på Ultuna idag men jag antar att de inte har någon van personal i kassan på helgerna vilket kan ge en hel del orimligheter.
PL
hmmm..... ?? När jag jobbade i kassan på ett annat stort djursjukhus så var det veterinären och ingen annan som skrev upp debiteringskoderna. Om man inte skrivit fel utifrån vet:s anteckningar så bör inte kassapersonalen vara problemet.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 813
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min hund fick ett ganska djupt skärsår i veckan. huden hade fläkt upp sig med hudflikar, men det var inte jättestort, 2 cm i längd...
Svar
12
· Visningar
3 596
Senast: Digbil
·
B
Hästvård Hej! Jag har en 3-årig valack som jag har fått diagnosen struppipning på. Eftersom det inte finns någon samlad...
Svar
3
· Visningar
3 578
Senast: dreampower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka