ÖB Hästutr.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HoppFantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 70
  • Visningar Visningar 7 569
H

HoppFantasten

Vad tror ni?
Fick hem reklamblad idag från överskottsbolaget och de säljer ridhjälmar och div. tillbehör till ryttaren samt täcken.

Ett regntäcke för 199:- , fleecetäcke 99:- men det såg ut att vara ett udda bogspänne på det..

Någon som har kollat in deras saker?

Sv: ÖB Hästutr.

nej, men nu vart ja sugen att kolla i reklambladet bara för det.. slängde allt på köksbordet :D

ja, jag har kollat in det. Tyckte att vintertäcket såg fint ut, finns dessutom i många storlekar. :) Men fleecetäcket såg nästan bara ut som en filt med något plastknäppe :crazy:

Har klämt på deras fleecetäcken för 99 fanns även vojlock för 49kr.
Men säger nja... eller kanske mer närmare sanningen Du får vad du betalar för.
Med andr ord ute efter slit och släng köp..
Letar du kvalite och passform samt skall hålli tvätten.
nej.
mvh El

ja tror några av de sakerna är perfekt nu när ja ska ta in min lill djävul och på börja all hantering på allvar.. spelar ingen roll om han äter upp täckena :devil:

Den där ventialtionshjälmen verkar ju bra för det priset!
Dom brukar ju ligga på runt 500-600:- annars . Ser ju precis ut som t.ex den som Hööks osv har

Fleecetäckena är riktigt bra!
Tjocka, enfärgade, perfekta. Jag köpte ett blått och ska köpa ett till i morgon. På mitt ÖB fanns de endast i Ponny/Cob, en storlek.
Då är man glad att man gått över till Cob:d

Låter trevligt med ett vintertäcke som har andasfunktion för 400. men när det står att regntäcket är "vattenavisande" börjar man ju fundera...

jag har varit och kollat.

köpte en grimma, regntäcke och handskar.

regntäcket har inget bogspänne utan man trär det över huvudet och det är INTE kryssgjordar utan det är enkel rem under magen men sen är det "kryssgjordar" vid bakbenen.
Jätte tunnt och håller nog inte för mycket men kan vara bra att ha på tex sommaren/våren vid lättare regn.

vintertäckena verkade mysiga men fanns bara i små storlekar nu men skulle visst komma in i större.

fleccetäckena fanns bara i 125 (står även i annonsen att det är bara 125)

fleecetäckena hade jag kunnat tänkt mig ett par st:angel:

Men inte de som ska kunna användas ute, tyckte inte regntäcket såg så hållbart ut... inne står han ju ändå bara i boxen, så fleecet behöver ju inte vara så slitstarkt:D

Men, jag behöver inte fler täcken. Tyvärr. Får vara smart och spara pengar istället:D

Såntdär köper jag annars just för att det är billigt, fast jag egentligen inte gillar det.
Så nu ska jag vara smart och spara, dvs kunna köpa ett BRA täcke istället för 4 skräp.
får se hur det går:p

Hej!

Jag köte ett utetäcke för 395 kr. Satt perfekt på min häst (155 cm varmblod, 135cm) och jag tyckte det var skitsnyggt och kändes jättebra:banana: . Inte sämre än mina andra dyra täcken. Fast, jag har ju inte hunnit prova dess egenskaper ute än.

Jag är iallafall jättenöjd:p

Jag fick ett regntäcke därifrån idag, har inte testa på hästen ännu, men det är ett sådant man lixom trär över huvudet så får se hur han reagerar på det :p
Ngr höjdar täcke är det nog inte men passar säkert bra att lägga på hästen om det regnar och man ska leda runt den på tävlingsplatsen när det itne är alltför kallt.

-lån-

Här fanns bara ett utegångstäcke kvar, strl. 105, så det skippade jag.
Dock kom jag hem med 2flaskor pälsglans och en läderfett.
Samt massa annat skit. (som vanlgit).

Fleecetäckena va "helt ok", men för små.
Hjälmarna va bara för fula. *spy*

Nej.
Inte hoss oss iaf.

Vi hade inte ens all som fanns i bladet. (kan ju iofs varit slut).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 428
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 184
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 111
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka